Škrtněte si Německo z pozice největšího trhu v Evropě. Na první místo se mílovými kroky dohnalo Rusko. Automobilky objevily obrovský potenciál medveděvského...pardon medvědího trhu největšího státu světa a rozhodli se právě tam směřovat maximum svých investic. Podobně i Škoda bere trh v Rusku jako důležitý.
V prvním pololetí se totiž v Ruské federaci prodalo 1,64 milionu aut, což je oproti dosud největšímu Německu o několik tisíc vozů více. Důležitý je ale také vývoj trhu, zatímco v Německu stoupá objem prodaných aut v řádech jednotek procent, meziroční srovnání v Rusku ukáže, že tamní trh vzrostl o třetinu. Navíc slábne pozice domácích automobilek vůči dovozcům, kteří prodali o polovinu aut více. Ze zahraničních značek bylo 785 tisíc aut dovezeno a 290 tisíc vyrobeno přímo v Rusku.
Během pěti let se podařilo navýšit prodeje z 1,5 milionu nových aut v roce 2003 na očekávaných 3,8 milionu v tomto roce. Zásadně klesl podíl domácích značek a to z 62 na 41%. Největšími hráči na trhu jsou GM/Chevrolet a Hyundai, za nimi se drží Ford a Toyota.
Ruský trh má velký potenciál. Díky velmi levné ropě nebrzdí prodeje tato omezení a méně důsledné regule například v oblasti bezpečnosti a emisí zase nebrání dovozu levných aut z Indie a především Číny. I díky tomu bude tento trh pravděpodobně expandovat ještě dlouho a má dobře našlápnuto k tomu, aby v roce 2015 skupoval 20 celosvětové produkce.