Rusko je nyní největší trh v Evropě

Marek Litzman, 15. července 2008, 12:48 Google+

Obrovský nárůst v prodejích aut udělalo z Ruska trochu překvapivě největší trh v Evropě. Obrovský rozvoj tohoto trhu je pro analytiky trochu překvapením, bouřlivý vývoj sice očekávali, ale ne až takový.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Škrtněte si Německo z pozice největšího trhu v Evropě. Na první místo se mílovými kroky dohnalo Rusko. Automobilky objevily obrovský potenciál medveděvského...pardon medvědího trhu největšího státu světa a rozhodli se právě tam směřovat maximum svých investic. Podobně i Škoda bere trh v Rusku jako důležitý.

V prvním pololetí se totiž v Ruské federaci prodalo 1,64 milionu aut, což je oproti dosud největšímu Německu o několik tisíc vozů více. Důležitý je ale také vývoj trhu, zatímco v Německu stoupá objem prodaných aut v řádech jednotek procent, meziroční srovnání v Rusku ukáže, že tamní trh vzrostl o třetinu. Navíc slábne pozice domácích automobilek vůči dovozcům, kteří prodali o polovinu aut více. Ze zahraničních značek bylo 785 tisíc aut dovezeno a 290 tisíc vyrobeno přímo v Rusku.

Během pěti let se podařilo navýšit prodeje z 1,5 milionu nových aut v roce 2003 na očekávaných 3,8 milionu v tomto roce. Zásadně klesl podíl domácích značek a to z 62 na 41%. Největšími hráči na trhu jsou GM/Chevrolet a Hyundai, za nimi se drží Ford a Toyota.

Ruský trh má velký potenciál. Díky velmi levné ropě nebrzdí prodeje tato omezení a méně důsledné regule například v oblasti bezpečnosti a emisí zase nebrání dovozu levných aut z Indie a především Číny. I díky tomu bude tento trh pravděpodobně expandovat ještě dlouho a má dobře našlápnuto k tomu, aby v roce 2015 skupoval 20 celosvětové produkce.

Vytisknout

Diskuze: Rusko je nyní největší trh v Evropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

RX-8

Mazda RX-8 dostala lehčí facelift pro VB

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud