Obrovský nárůst v prodejích aut udělalo z Ruska trochu překvapivě největší trh v Evropě. Obrovský rozvoj tohoto trhu je pro analytiky trochu překvapením, bouřlivý vývoj sice očekávali, ale ne až takový.
Škrtněte si Německo z pozice největšího trhu v Evropě. Na první místo se mílovými kroky dohnalo Rusko. Automobilky objevily obrovský potenciál medveděvského...pardon medvědího trhu největšího státu světa a rozhodli se právě tam směřovat maximum svých investic. Podobně i Škoda bere trh v Rusku jako důležitý.
V prvním pololetí se totiž v Ruské federaci prodalo 1,64 milionu aut, což je oproti dosud největšímu Německu o několik tisíc vozů více. Důležitý je ale také vývoj trhu, zatímco v Německu stoupá objem prodaných aut v řádech jednotek procent, meziroční srovnání v Rusku ukáže, že tamní trh vzrostl o třetinu. Navíc slábne pozice domácích automobilek vůči dovozcům, kteří prodali o polovinu aut více. Ze zahraničních značek bylo 785 tisíc aut dovezeno a 290 tisíc vyrobeno přímo v Rusku.
Během pěti let se podařilo navýšit prodeje z 1,5 milionu nových aut v roce 2003 na očekávaných 3,8 milionu v tomto roce. Zásadně klesl podíl domácích značek a to z 62 na 41%. Největšími hráči na trhu jsou GM/Chevrolet a Hyundai, za nimi se drží Ford a Toyota.
Ruský trh má velký potenciál. Díky velmi levné ropě nebrzdí prodeje tato omezení a méně důsledné regule například v oblasti bezpečnosti a emisí zase nebrání dovozu levných aut z Indie a především Číny. I díky tomu bude tento trh pravděpodobně expandovat ještě dlouho a má dobře našlápnuto k tomu, aby v roce 2015 skupoval 20 celosvětové produkce.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).