Mazda ve své sérii RX uchovává poměrně jedinečnou technologii rotačního motoru, kterou dnes již nikdo jiný v takto velkých sériích nevyužívá. Tento unikátní vůz nyní dostal poslední facelift na rozloučenou.
Zájemci ve Velké Británii budou moct koupit trochu vylepšený sporťák RX-8. Nejpodstatnější změnou bude standardní instalace sportovního kitu, který byl dosud dostupný jen za příplatek. Díky tomu bude RX-8 ozvláštněna novým nárazníkem, tvrdším odpružením a 19palcovými koly.
Převodovka bude mít kratší stálý převod a také jednotlivé převody budou malinko upraveny tak, aby podpořily dynamický charakter auta.
Motor má nezměněný výkon, ačkoliv menší změny se udály i zde. Například ve vylepšeném chlazení. Trochu se navíc zvětšila i palivová nádrž, přibyla nějaká ta nová výbava jako vylepšený audiosystém.
RX-8 se již spíše loučí, protože v Mazdě pilně připravují nástupce tohoto zajímavého modelu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.