Potřebujete vážně drsné auto? Není ani Land Rover Defender dost drsný na to, aby zastrašil vaše soupeře? Nechte je pohlédnout do tváře nového a brutálního Volkswagenu 9.150 ECE. Toho se bude bát zaručeně každý.
Přemíra pravých úhlů zde má své opodstatnění. Dodávka 9.150 ECE je totiž plně pancéřovaná. Oplechované Land Cruisery nemají šanci proti tomuto mastodontovi z Jižní Ameriky, kde takové auto jistě najde opodstatnění. O "bezpečnosti" ulic Ria de Jinera se tradují celé příběhy...
Pod kapotou je poměrně zajímavý motor 4,75 o výkonu 150 koní. Jde prosím o čtyřválcový turbodiesel, což je malinko nezvyklé. I přes točivý moment 550 Nm je motor evidentně poddimenzován kvůli opravdu dlouhému chodu.
Přesný standard obrněnosti nikde není uveden, dá se ale čekat, že Volkswagen nabídne zájemcům přesně to, co bude zákazník potřebovat. Každopádně uvedená maximální hmotnost je 8 a půl tuny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.