Nová Fiesta se představuje i v detailech

Marek Litzman, 14. července 2008, 12:53 Google+

Ford chce mít ze své Fiesty vysoce úspěšný model, který se bude prodávat po celém světě. V tiskové zprávě, která je delší než leckterá kniha, nám dokonale ukázal své představy o veleúspěšném modelu, pojďme se na ně podívat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiesta

Fiesta | foto: Ford

Sdílejte článek

Ford chce se svou Fiestou dobýt všechny světové trhy a tomu také přizpůsobuje vlastnosti svých modelů. Dnes, v době ropné krize, je třeba mluvit hlavně o spotřebě. Fordu se u Fiesty podařilo, podobně jako Mazdě u sesterského modelu 2, snížit hmotnost v řádu 40 kilo. Podařilo se to především díky použití vysokopevnostní oceli, která je i přes svou nižší hmotnost o 55% pevnější než byla dosud. I díky tomu se může nyní Fiesta chlubit ještě nižší spotřebou.

Podle zatím mezinárodních výbav bude k dispozici trochu neskutečné množství úrovní výbavy, Studio, Style, Style Plus, Zetec, Zetec S a Titanium. Sériově by mělo být montováno pět airbagů (čelní, boční a kolenní řidiče), hlavové jsou za příplatek.

Ford chce dát hodně úsilí k propagaci vozu po celém světě. Z Fiesty chce udělat celosvětový model a prodávat je snad na všech kontinentech. Uvidíme co tomu řeknou rozdílné chutě zákazníků. Fordovo hlavní lákadlo zní: spotřeba.

Novinkou bude motor 1,6 Duratec Ti-VCT dostupný ve dvou nejvyšších výbavách. Oproti předchozí variantě je o 20 koní silnější s finálním výkonem 120 koní. I přes výborné zrychlení na stovku za 9,9 je spotřeba jen 5,9 litru/100 km. O superúsporné verzi EcoNetic s turbodieselem 1,6 a emisemi pod 100g CO2/km jsme již psali zde.

Tři další benzíny budou mít výkony od 60 do 96 koní a objemy od 1,25 po 1,4. Časem jistě přijde ostrá varianta ST a možná i RS. Diesely mimo zmiňované 1,6 zastoupí i 1,4 Duratorq.

Z praktických záležitostí jmenujme kufr o objemu téměř 300 litrů.

Prodeje po celé Evropě začnou v říjnu.

Vytisknout

Diskuze: Nová Fiesta se představuje i v detailech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fortwo

Smarty nyní budou ještě úspornější

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud