Ford chce mít ze své Fiesty vysoce úspěšný model, který se bude prodávat po celém světě. V tiskové zprávě, která je delší než leckterá kniha, nám dokonale ukázal své představy o veleúspěšném modelu, pojďme se na ně podívat.
Ford chce se svou Fiestou dobýt všechny světové trhy a tomu také přizpůsobuje vlastnosti svých modelů. Dnes, v době ropné krize, je třeba mluvit hlavně o spotřebě. Fordu se u Fiesty podařilo, podobně jako Mazdě u sesterského modelu 2, snížit hmotnost v řádu 40 kilo. Podařilo se to především díky použití vysokopevnostní oceli, která je i přes svou nižší hmotnost o 55% pevnější než byla dosud. I díky tomu se může nyní Fiesta chlubit ještě nižší spotřebou.
Podle zatím mezinárodních výbav bude k dispozici trochu neskutečné množství úrovní výbavy, Studio, Style, Style Plus, Zetec, Zetec S a Titanium. Sériově by mělo být montováno pět airbagů (čelní, boční a kolenní řidiče), hlavové jsou za příplatek.
Ford chce dát hodně úsilí k propagaci vozu po celém světě. Z Fiesty chce udělat celosvětový model a prodávat je snad na všech kontinentech. Uvidíme co tomu řeknou rozdílné chutě zákazníků. Fordovo hlavní lákadlo zní: spotřeba.
Novinkou bude motor 1,6 Duratec Ti-VCT dostupný ve dvou nejvyšších výbavách. Oproti předchozí variantě je o 20 koní silnější s finálním výkonem 120 koní. I přes výborné zrychlení na stovku za 9,9 je spotřeba jen 5,9 litru/100 km. O superúsporné verzi EcoNetic s turbodieselem 1,6 a emisemi pod 100g CO2/km jsme již psali zde.
Tři další benzíny budou mít výkony od 60 do 96 koní a objemy od 1,25 po 1,4. Časem jistě přijde ostrá varianta ST a možná i RS. Diesely mimo zmiňované 1,6 zastoupí i 1,4 Duratorq.
Z praktických záležitostí jmenujme kufr o objemu téměř 300 litrů.
Prodeje po celé Evropě začnou v říjnu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.