Nová Fiesta se představuje i v detailech

Marek Litzman, 14. července 2008, 12:53 Google+

Ford chce mít ze své Fiesty vysoce úspěšný model, který se bude prodávat po celém světě. V tiskové zprávě, která je delší než leckterá kniha, nám dokonale ukázal své představy o veleúspěšném modelu, pojďme se na ně podívat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiesta

Fiesta | foto: Ford

Sdílejte článek

Ford chce se svou Fiestou dobýt všechny světové trhy a tomu také přizpůsobuje vlastnosti svých modelů. Dnes, v době ropné krize, je třeba mluvit hlavně o spotřebě. Fordu se u Fiesty podařilo, podobně jako Mazdě u sesterského modelu 2, snížit hmotnost v řádu 40 kilo. Podařilo se to především díky použití vysokopevnostní oceli, která je i přes svou nižší hmotnost o 55% pevnější než byla dosud. I díky tomu se může nyní Fiesta chlubit ještě nižší spotřebou.

Podle zatím mezinárodních výbav bude k dispozici trochu neskutečné množství úrovní výbavy, Studio, Style, Style Plus, Zetec, Zetec S a Titanium. Sériově by mělo být montováno pět airbagů (čelní, boční a kolenní řidiče), hlavové jsou za příplatek.

Ford chce dát hodně úsilí k propagaci vozu po celém světě. Z Fiesty chce udělat celosvětový model a prodávat je snad na všech kontinentech. Uvidíme co tomu řeknou rozdílné chutě zákazníků. Fordovo hlavní lákadlo zní: spotřeba.

Novinkou bude motor 1,6 Duratec Ti-VCT dostupný ve dvou nejvyšších výbavách. Oproti předchozí variantě je o 20 koní silnější s finálním výkonem 120 koní. I přes výborné zrychlení na stovku za 9,9 je spotřeba jen 5,9 litru/100 km. O superúsporné verzi EcoNetic s turbodieselem 1,6 a emisemi pod 100g CO2/km jsme již psali zde.

Tři další benzíny budou mít výkony od 60 do 96 koní a objemy od 1,25 po 1,4. Časem jistě přijde ostrá varianta ST a možná i RS. Diesely mimo zmiňované 1,6 zastoupí i 1,4 Duratorq.

Z praktických záležitostí jmenujme kufr o objemu téměř 300 litrů.

Prodeje po celé Evropě začnou v říjnu.

Vytisknout

Diskuze: Nová Fiesta se představuje i v detailech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Fortwo

Smarty nyní budou ještě úspornější

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud