KTM, společnost dosud vyrábějící jen motocykly, uviděla ve svém lehkém sporťáku X-bow dobrou příležitost. Model jde na dračku a vedení přemýšlí jak tento potenciál dále zúročit. Na trh přijde zásoba dalších modelů.
Jak jsme již dříve informovali, KTM nezůstane jen u X-bow. Ačkoliv se tento sporťák mel vyrobit v sérii čítající pouhých 100 kusů, na stole v KTM se nashromáždilo již přes 2000 objednávek a limitovanost edice tedy šla ta tam. Společnost tedy kromě silničního potenciálu využije tohoto skvělého základu i k odvozenému závodnímu modelu.
Další rozhodnutí týká nových modelů. Prvním z nich by měla být městská série, která by obsahovala jeden tradiční městský minimobil, jednu městskou tříkolku a městský skútr, protože KTM nezapomíná na své motorkové kořeny, Pod kapotou by se mohl objevit i elektromotor.
Nakonec by se podle předpokladů mělo objevit ještě SUV, ovšem v poněkud jiné podobě než jakou vídáme. Půjde opět o sportovní záležitost, očekává se otevřená karoserie a skvělé terénní vlastnosti tak, jak to předvádějí terénní motorky KTM. Vypadá to tak, že v KTM plánují oživit trochu zapomenutý svět buggy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.