Mini, které nyní vyrábí BMW, bude s největší pravděpodobností nuceno v Kalifornii prodat několik vozů s plně elektrickým pohonným ústrojím. Pokud se informace potvrdí, mezi lidmi se může objevit několik set takových vozítek.
Kalifornské zákony jsou tvrdé a neúprosné. Podle nejnovější legislativy, kterou se svalnatý guvernér Schwarzenegger snaží vytlačit všechna kouřící auta ven ze státu, musí každá značka nabídnout i vůz s nulovými emisemi. BMW nezbude než se podle toho zařídit a vypustit Mini.
Takové Mini by mělo zabudovaný elektromotor a baterie, díky čemuž by dosáhlo kýženého cíle, nulových emisí. Počítá se se sérií pouhých 500 kusů, přičemž 10 z nich by mělo zůstat jako showcary. Dalších 490 půjde mezi zájemce.
Dá se čekat, že takováto specialitka bude velmi rychle rozebrána. Již dnes je ale možné nechat si své Mini na elektřinu přestavět. Stará se o to společnost Nevada's hybrid technologies a takto upravený vůz má dojezd až 120 mil, tedy téměř 200 km. Energii dodává sada Li-Ion baterií o hmotnosti 250 kg. Maximální rychlost 130 km/h v USA dostačuje, přesto odsuzuje auto spíš k pobytu v městských aglomeracích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.