Mini, které nyní vyrábí BMW, bude s největší pravděpodobností nuceno v Kalifornii prodat několik vozů s plně elektrickým pohonným ústrojím. Pokud se informace potvrdí, mezi lidmi se může objevit několik set takových vozítek.
Kalifornské zákony jsou tvrdé a neúprosné. Podle nejnovější legislativy, kterou se svalnatý guvernér Schwarzenegger snaží vytlačit všechna kouřící auta ven ze státu, musí každá značka nabídnout i vůz s nulovými emisemi. BMW nezbude než se podle toho zařídit a vypustit Mini.
Takové Mini by mělo zabudovaný elektromotor a baterie, díky čemuž by dosáhlo kýženého cíle, nulových emisí. Počítá se se sérií pouhých 500 kusů, přičemž 10 z nich by mělo zůstat jako showcary. Dalších 490 půjde mezi zájemce.
Dá se čekat, že takováto specialitka bude velmi rychle rozebrána. Již dnes je ale možné nechat si své Mini na elektřinu přestavět. Stará se o to společnost Nevada's hybrid technologies a takto upravený vůz má dojezd až 120 mil, tedy téměř 200 km. Energii dodává sada Li-Ion baterií o hmotnosti 250 kg. Maximální rychlost 130 km/h v USA dostačuje, přesto odsuzuje auto spíš k pobytu v městských aglomeracích.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.