Lotus se velmi často snaží být průkopníkem. Chce jím být i v nastupující éře ekologických aut. Ačkoliv se již nyní nedá říct, že by jeho auta byla v kategorii sporťáků nějak extrémně užraná, Lotus chce být lepší.
Nové Eco Elise přijde s několika pro planetu jistě pozitivními detaily. Důležité je snížení již tak muší hmotnosti o dalších 32 kilo. V řádech okolo tuny, ve kterých se Elise pohybuje, jde o značné číslo. Díky tomu bude mít ekomodel lepší dynamiku než sériový Elise S.
I v řízení spotřeby hodlá Lotus ujít nějaký krok dopředu. Na střechu instaluje solární panely, jejichž výroba si sice o ekologii může nechat leda zdát, jejich přínos při napájení přístrojů ale omezí spotřebu benzínu, protože šťáva do palubních přístrojů bude moct jít právě z tohoto zdroje.
Eco Elise dostane i nový displej, který bude řidiči ukazovat ideální, respektive ekonomický bod přeřazení tak, aby byla spotřeba co možná nejnižší.
V ekologickém tažení nakonec budou důležité i výrobní materiály. Na interiér tak bude možné použít kupříkladu jutu a eko vlnu, na vnější laky zase budou použity barvy založené na vodě, které tolik neobtěžují prostředí rozpouštědly.
Ekologický koncept uvidíme v reálu na autosalonu v Londýně.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.