Lotus se velmi často snaží být průkopníkem. Chce jím být i v nastupující éře ekologických aut. Ačkoliv se již nyní nedá říct, že by jeho auta byla v kategorii sporťáků nějak extrémně užraná, Lotus chce být lepší.
Nové Eco Elise přijde s několika pro planetu jistě pozitivními detaily. Důležité je snížení již tak muší hmotnosti o dalších 32 kilo. V řádech okolo tuny, ve kterých se Elise pohybuje, jde o značné číslo. Díky tomu bude mít ekomodel lepší dynamiku než sériový Elise S.
I v řízení spotřeby hodlá Lotus ujít nějaký krok dopředu. Na střechu instaluje solární panely, jejichž výroba si sice o ekologii může nechat leda zdát, jejich přínos při napájení přístrojů ale omezí spotřebu benzínu, protože šťáva do palubních přístrojů bude moct jít právě z tohoto zdroje.
Eco Elise dostane i nový displej, který bude řidiči ukazovat ideální, respektive ekonomický bod přeřazení tak, aby byla spotřeba co možná nejnižší.
V ekologickém tažení nakonec budou důležité i výrobní materiály. Na interiér tak bude možné použít kupříkladu jutu a eko vlnu, na vnější laky zase budou použity barvy založené na vodě, které tolik neobtěžují prostředí rozpouštědly.
Ekologický koncept uvidíme v reálu na autosalonu v Londýně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.