Mitsubishi oficiálně potvrdilo, že jeho koncept se jménem cX se dostane do výroby. Jak sám koncept naznačil, půjde o malé SUV, které se v hierarchii modelů zařadí přímo pod větší silniční SUV Outlander.
Malý koncept se nám představil na autosalonu ve Frankfurtu loni na podzim. 4,1 metru dlouhé auto se perfektně hodí do městských aglomerací a vytváří konkurenci pro Fiat Sedici a Suzuki SX4 a částečně i Nissan Qashqai.
Pod kapotou konceptu byl dieselový čtyřválec 1,8 doplněný o filtr pevných částic, který spolu s pokročilým turbodmychadlem dovolil motoru dosáhnout emisní úrovně Euro 5. Napomohla jistě i dvouspojková převodovka SST, proti zase hrál připojitelný pohon všech kol. Finální výkon je slušných 136 koní a 280 Nm.
V interiéru bychom našli zelené plasty vyrobené ekologickým způsobem. O tom, kdy se novinka do produkce dostane, zatím nevíme, tisková zpráva o tomto nemluvila.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.