Nejrychlejší silniční Alfou by se zanedlouho mohla stát výkonná verze supersportu 8C Competizione a přídavkem GTA na konci. Obrovský zájem o klasickou 8C Competizione nutí Aflu k tomu, aby v tomto voze pokračovala.
O tom, že Alfa si se základním 8C nevystačí, se vědělo již dříve. Proto velmi brzo spatřila světlo světa i verze se snímatelnou střechou a podle očekávání se s ní stalo totéž co s kupé, byla vyprodána dřív, než již někdo vůbec mohl vidět.
I proto již dnes Alfa plánuje druhou generaci, to ale nebrání tomu, aby i tu současnou ještě trochu povylepšila.
Výkonné vozy Alfa Romeo již tradičně nosí znak GTA a u 8C tomu nebude jinak. Přijde roku 2010 jako oslava stého výročí založení slavné automobilky. Ačkoliv zdroje dříve uváděly, že půjde druhou generaci, nyní to vypadá spíš tak, že půjde právě o supervýkonnou GTA.
Magie bude ve snížení hmotnosti o krásných 150 kilo. K tomu se přidá navýšení výkonu ze současných 450 na rovných 500 koní. Podle insiderů nehodlá automobilka vyrobit více než 100 kusů tohoto klenotu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.