Nejsportovnější modely mnichovské automobilky, sedan M5 a kupé M6, s největší pravděpodobností dostanou pro svoji další generaci turbem přeplňovaný vidlicový osmiválec. Tvrdí to zdroje přímo z automobilky.
BMW a jeho divize M jsou v úzkých. Mají sice k dispozici asi nejlepší desetiválec na světě, jeho možnosti jsou ale omezené. Je atmosfericky plněný a není mu možné zvyšovat výkon donekonečna, více než oněch 500 koní z toho konstruktéři nedostanou. Určitě to nebude dost na to, aby to stačilo na připravovaný supersilný Mercedes E a již představené Audi RS6 o výkonu 580 koní.
BMW navíc nutně potřebuje snížit spotřebu svých modelů alespoň na papíře a k tomu se přeplňované motory, které při minimální zátěži berou přeci jen o něco méně, velmi hodí.
Zdroje z automobilky tvrdí, že BMW testuje osmiválec 4,4, který se objevuje například v X6. K dýchání mu již nyní dopomáhá dvojice turbodmychadel. Divize M by tento motor poladila, zvětšila mu výkon (na RS6 mu schází přes 150 koní) a usadila jej do nového M5.
Otázkou je jak takový motor přijmou kupci. Divize M byla zatím jedním z posledních mohykánů, který se držel atmosferických a nepřeplňovaných motorů, ačkoliv konkurence už dávno zvolila turbo. I kdyby byl V10 5,0 ze současného M5 lepší než desetiválec s biturbem z Audi RS6, BMW si nemůže dovolit prohrát "výkonovou bitvu" i jen čistě z marketingových důvodů.
Na druhou stranu, u dvakrát přeplňovaných motorů už BMW předvedlo, že nemá s turbem žádné problémy a jeho přeplňované motory se atmosférám plně vyrovnají. Je tedy čeho se obávat?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.