Nejsportovnější modely mnichovské automobilky, sedan M5 a kupé M6, s největší pravděpodobností dostanou pro svoji další generaci turbem přeplňovaný vidlicový osmiválec. Tvrdí to zdroje přímo z automobilky.
BMW a jeho divize M jsou v úzkých. Mají sice k dispozici asi nejlepší desetiválec na světě, jeho možnosti jsou ale omezené. Je atmosfericky plněný a není mu možné zvyšovat výkon donekonečna, více než oněch 500 koní z toho konstruktéři nedostanou. Určitě to nebude dost na to, aby to stačilo na připravovaný supersilný Mercedes E a již představené Audi RS6 o výkonu 580 koní.
BMW navíc nutně potřebuje snížit spotřebu svých modelů alespoň na papíře a k tomu se přeplňované motory, které při minimální zátěži berou přeci jen o něco méně, velmi hodí.
Zdroje z automobilky tvrdí, že BMW testuje osmiválec 4,4, který se objevuje například v X6. K dýchání mu již nyní dopomáhá dvojice turbodmychadel. Divize M by tento motor poladila, zvětšila mu výkon (na RS6 mu schází přes 150 koní) a usadila jej do nového M5.
Otázkou je jak takový motor přijmou kupci. Divize M byla zatím jedním z posledních mohykánů, který se držel atmosferických a nepřeplňovaných motorů, ačkoliv konkurence už dávno zvolila turbo. I kdyby byl V10 5,0 ze současného M5 lepší než desetiválec s biturbem z Audi RS6, BMW si nemůže dovolit prohrát "výkonovou bitvu" i jen čistě z marketingových důvodů.
Na druhou stranu, u dvakrát přeplňovaných motorů už BMW předvedlo, že nemá s turbem žádné problémy a jeho přeplňované motory se atmosférám plně vyrovnají. Je tedy čeho se obávat?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).