Podle nejnovějších zpráv dostane Toyota Prius příští generace na střechu novinku. Sadu solárních panelů, které by měly již tak velmi úspornému vozu dovolit ještě větší ekologii provozu, než jaká byla možná dosud.
Podle zpráv, které ovšem Toyota odmítla potvrdit, budou vyšší verze Priusu zdobit opravdu úsporné technologie. Jednou z nich budou i solární panely.
O těch se mluvilo už dříve, protože například na slunečné Kalifornii umí ušetřit poměrně dost paliva a u Priusu se každé deci hodí. Energie z panelů by měla přednostně jít do palubních přístrojů, ve volných chvílích by ale mohla napájet baterii a umožnila by tak o chlup větší dojezd jen na baterie.
Podle jiných zdrojů je v přípravě i technologie plug-in hybridu, tedy hybridu, který se dá připojit jako elektromobil na síť a díky tomu se prodlouží i dojezd čistě na baterie. Když šťáva dojde, připojí se jednoduše benzínový motor a jede se dál. Podobně funguje i Chevrolet Volt, který se má zanedlouho také představit.
Jak jsme psali již dříve, Prius se zvětší a bude podstatně více luxusní než byl dosud. Zvětší se objem motoru i baterií a díky vyspělým technologiím spotřeba oproti současné generaci klesne. I přesto, že bude novinka větším vozem, měla by být lehčí než nyní. Poprvé v lednu 2009 v Detroitu, prodeje od dubna téhož roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?