Podle nejnovějších zpráv dostane Toyota Prius příští generace na střechu novinku. Sadu solárních panelů, které by měly již tak velmi úspornému vozu dovolit ještě větší ekologii provozu, než jaká byla možná dosud.
Podle zpráv, které ovšem Toyota odmítla potvrdit, budou vyšší verze Priusu zdobit opravdu úsporné technologie. Jednou z nich budou i solární panely.
O těch se mluvilo už dříve, protože například na slunečné Kalifornii umí ušetřit poměrně dost paliva a u Priusu se každé deci hodí. Energie z panelů by měla přednostně jít do palubních přístrojů, ve volných chvílích by ale mohla napájet baterii a umožnila by tak o chlup větší dojezd jen na baterie.
Podle jiných zdrojů je v přípravě i technologie plug-in hybridu, tedy hybridu, který se dá připojit jako elektromobil na síť a díky tomu se prodlouží i dojezd čistě na baterie. Když šťáva dojde, připojí se jednoduše benzínový motor a jede se dál. Podobně funguje i Chevrolet Volt, který se má zanedlouho také představit.
Jak jsme psali již dříve, Prius se zvětší a bude podstatně více luxusní než byl dosud. Zvětší se objem motoru i baterií a díky vyspělým technologiím spotřeba oproti současné generaci klesne. I přesto, že bude novinka větším vozem, měla by být lehčí než nyní. Poprvé v lednu 2009 v Detroitu, prodeje od dubna téhož roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.