Podle nejnovějších zpráv dostane Toyota Prius příští generace na střechu novinku. Sadu solárních panelů, které by měly již tak velmi úspornému vozu dovolit ještě větší ekologii provozu, než jaká byla možná dosud.
Podle zpráv, které ovšem Toyota odmítla potvrdit, budou vyšší verze Priusu zdobit opravdu úsporné technologie. Jednou z nich budou i solární panely.
O těch se mluvilo už dříve, protože například na slunečné Kalifornii umí ušetřit poměrně dost paliva a u Priusu se každé deci hodí. Energie z panelů by měla přednostně jít do palubních přístrojů, ve volných chvílích by ale mohla napájet baterii a umožnila by tak o chlup větší dojezd jen na baterie.
Podle jiných zdrojů je v přípravě i technologie plug-in hybridu, tedy hybridu, který se dá připojit jako elektromobil na síť a díky tomu se prodlouží i dojezd čistě na baterie. Když šťáva dojde, připojí se jednoduše benzínový motor a jede se dál. Podobně funguje i Chevrolet Volt, který se má zanedlouho také představit.
Jak jsme psali již dříve, Prius se zvětší a bude podstatně více luxusní než byl dosud. Zvětší se objem motoru i baterií a díky vyspělým technologiím spotřeba oproti současné generaci klesne. I přesto, že bude novinka větším vozem, měla by být lehčí než nyní. Poprvé v lednu 2009 v Detroitu, prodeje od dubna téhož roku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.