Ferrari nemá na výběr, musí snížit spotřebu, jinak se dočká ze strany Evropské unie příliš velkých sankcí za překročení emisních limitů. Půjde cestou využití nejmodernějších technologií aby zachovalo sobě vlastní charakter.
Ferrari využije ke snížení emisí dvou důležitých prvků. Prvním bude snížení hmotnosti. O tom jsme psali už dříve především v souvislosti s novým superferrari, které by se mohlo dostat i pod tunu. Napomůže využití karbonu a plastu, popřípadě rozsáhlejší využití hliníku.
Druhým bude zvýšení efektivity motorů. Důležité bude rozsáhlejší používání turba než dosud, časem bude k dispozici i přeplňovaná V6, nikoliv však v nějakém současném modelu a ve Ferrari ustavičně říkají, že v plánu není ani menší a levnější vůz, kterému nikdo neřekne jinak než nové Dino.
No a nakonec přijde i hybridní technologie. Ferrari si počká až někam do roku 2015 na nové a lehčí typy baterií. Důležité bude také zapojit KERS, systém vyvinutý pro F1, který bude zanedlouho povinný. Psali o něm kolegové v F1. V podstatě jde o setrvačník, který se roztáčí při brzdění, čímž uchovává energii, která může být využita k akceleraci. Jednoduché, ale funkční.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.