Ferrari oficiálně potvrzuje hybrid

Marek Litzman, 7. července 2008, 07:00 Google+

Ferrari nemá na výběr, musí snížit spotřebu, jinak se dočká ze strany Evropské unie příliš velkých sankcí za překročení emisních limitů. Půjde cestou využití nejmodernějších technologií aby zachovalo sobě vlastní charakter.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GT California

GT California | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Ferrari využije ke snížení emisí dvou důležitých prvků. Prvním bude snížení hmotnosti. O tom jsme psali už dříve především v souvislosti s novým superferrari, které by se mohlo dostat i pod tunu. Napomůže využití karbonu a plastu, popřípadě rozsáhlejší využití hliníku.

Druhým bude zvýšení efektivity motorů. Důležité bude rozsáhlejší používání turba než dosud, časem bude k dispozici i přeplňovaná V6, nikoliv však v nějakém současném modelu a ve Ferrari ustavičně říkají, že v plánu není ani menší a levnější vůz, kterému nikdo neřekne jinak než nové Dino.

No a nakonec přijde i hybridní technologie. Ferrari si počká až někam do roku 2015 na nové a lehčí typy baterií. Důležité bude také zapojit KERS, systém vyvinutý pro F1, který bude zanedlouho povinný. Psali o něm kolegové v F1. V podstatě jde o setrvačník, který se roztáčí při brzdění, čímž uchovává energii, která může být využita k akceleraci. Jednoduché, ale funkční.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari oficiálně potvrzuje hybrid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Insignia

Opel Insignia: V Londýně i vydařený liftback

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud