Automobilky čas od času pustí mezi lid několik zmínek o tom, jaké modely a kdy přijdou. Stejně to udělal i Seat. Můžeme se těšit na další verze malé Ibizy, ale i na SUV, které jsme ještě v žádné podobě neviděli.
Plány jsou to smělé a automobilka nehodlá zahálet. Hned zkraje roku 2009, v únoru, uvidíme výkonnou verzi Ibizy FR. O měsíc později, v březnu, nám automobilka holá ukázat svůj reprezentativní sedan Exeo, který by měl být založen na technice minulé Audi A4, což by mu při správném naladění mohlo dodat dostatek sportovního ducha.
Už v dubnu uvidíme inovaci Altei Leonu a Toleda, podzimní autosalon ve Frankfurtu zase bude domovem nabroušené Ibizy Cupra.
Podíváme-li se do roku 2010, čekají nás dvě důležité novinky, zatím bez přesného časování. První bude Ibiza Sportback, čímž rozumíme něco jako kombík. Druhou bude SUV, o kterém zatím nic nevíme.
Ibiza Cupra by měla používat techniku 1,4 TSI, tedy dvakrát přeplňovaného čtyřválce s vysokým výkonem a sedmistupňovou převodovkou DSG. Její nástin byla studie Bocanegra.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.