Dny, kdy spolu McLaren a Mercedes spolupracovali na společném superstroji jsou u konce. A právě to je nejlepší příležitost k vydání limitované edice extrémně naposilovaného sporťáku vycházejícho z roadsteru SLR.
Novinka, která by se měla představit ještě letos, bude vyrobena v sérii pouhých 75 exemplářů. To ji zaručí tu správnou exkluzivitu. Obešel by se ale i bez ní, bude totiž ještě rychlejší než speciální edice supersportu SLR 722.
Podrobnosti zatím nejsou zveřejněny, ale zahraniční média mluví o úspoře přes 200 kilo na hmotnosti, díky čemuž se společně s vylepšenou aerodynamikou dostane SLR na 300 za pouhých 26 vteřin. Maximální rychlost má být kdesi za metou 350.
Počítá se s cenou kolem 450 tisíc euro, tedy asi 10 a půl milionu korun. Vůz by měl představit sám jezdec F1 Lewis Hamilton, přičemž jeden kousek by měl sám dostat.
Edice by měla být edicí na rozloučenou. McLaren a Mercedes totiž nyní budou pracovat na supersportech sami a odděleně, Mercedes již dlouho testuje svoji novinku s pravděpodobným názvem SLC, McLaren má již také své vlastní plány na model P11.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?