Alfa Romeo MiTo - krása a elegance v pohybu

Marek Litzman, 2. července 2008, 12:34 Google+

VIDEO: Alfa Romeo vypustila video, které zachycuje nejnovější přírustek do rodiny Alf, malé MiTo. Ladné křivky a linie takto vyniknou mnohem lépe než na fotkách a video nám ukáže, že se máme opravdu na co těšit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MiTo

MiTo | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Alfa chce MiTem táhnout úplně novou skupinu řidičů. Tu skupinu, která zatím neměla příliš na výběr, totiž na ty, kteří prahnou po malém, ale sportovně laděném voze. Dosud zde bylo Mini a...Mini. Audi A3 a BMW 1, které jsou zacílené podobně, jsou už přece jenom trochu větší.

Novinka dostane do vínku tři motory. Základem bude 1,4 MPI s mizerným výkonem 80 koní. Je to dáno italskou legislativou, kdy řidiči do určitého věku smí řídit jen slabá auta. Je-li MiTo zacílena na mladé, musí se přizpůsobit.

Lépe už bude vypadat 1,4 TB, verze známé přeplňované 1,4 T-jet z Fiatu. Zde je naladěn na 150 koní a točivý moment dává 206 Nm. Ovšem pozor, je zde i funkce overboost, při jejímž sepnutí se točivý moment zvýší až na 230 Nm.

Pro šetřivé je zde potom 1,6 JTDM o výkonu 120 koní a točivém momentu 320 Nm. Alfa se chlubí nesmírně plochou křivkou točivého momentu.

Alfa je hrdá i na systém DNA. Ten umožňuje řidiči volit mezi režimy Dynamic (sportovní režim, reakce posilovače i motoru se zostří, sepne se overboost), Normal (především aktivnější stabilizace) a All weather, při kterém je radno jezdit na sněhu či na mokré silnici. Elektroničtí hlídači se totiž postarají o vaše bezpečí, i reakce motoru a volantu trochu otupí, aby zbytečně nerozhazovaly směr jízdy.

Nutno také říci, že Alfa se snažila i v často opomíjené oblasti hmotnosti, protože auto je o nějakých 50-100 kilo lehčí než většina podobných aut se srovnatelným motorem, konkrétně u Mini jde o cca 50 kg.

Ve zkratce i k praktičnosti. Pod pátými dveřmi se nachází kufr o objemu 270 litrů, který je tradičně možné zvětšit pomocí sklopných zadních sedaček. Alfa Romeo počítá s plným ziskem v testech Euro NCAP.

Vytisknout

Diskuze: Alfa Romeo MiTo - krása a elegance v pohybu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai

Hyundai-Kia v top 5

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud