Alfa Romeo MiTo - krása a elegance v pohybu

Marek Litzman, 2. července 2008, 12:34 Google+

VIDEO: Alfa Romeo vypustila video, které zachycuje nejnovější přírustek do rodiny Alf, malé MiTo. Ladné křivky a linie takto vyniknou mnohem lépe než na fotkách a video nám ukáže, že se máme opravdu na co těšit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MiTo

MiTo | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Alfa chce MiTem táhnout úplně novou skupinu řidičů. Tu skupinu, která zatím neměla příliš na výběr, totiž na ty, kteří prahnou po malém, ale sportovně laděném voze. Dosud zde bylo Mini a...Mini. Audi A3 a BMW 1, které jsou zacílené podobně, jsou už přece jenom trochu větší.

Novinka dostane do vínku tři motory. Základem bude 1,4 MPI s mizerným výkonem 80 koní. Je to dáno italskou legislativou, kdy řidiči do určitého věku smí řídit jen slabá auta. Je-li MiTo zacílena na mladé, musí se přizpůsobit.

Lépe už bude vypadat 1,4 TB, verze známé přeplňované 1,4 T-jet z Fiatu. Zde je naladěn na 150 koní a točivý moment dává 206 Nm. Ovšem pozor, je zde i funkce overboost, při jejímž sepnutí se točivý moment zvýší až na 230 Nm.

Pro šetřivé je zde potom 1,6 JTDM o výkonu 120 koní a točivém momentu 320 Nm. Alfa se chlubí nesmírně plochou křivkou točivého momentu.

Alfa je hrdá i na systém DNA. Ten umožňuje řidiči volit mezi režimy Dynamic (sportovní režim, reakce posilovače i motoru se zostří, sepne se overboost), Normal (především aktivnější stabilizace) a All weather, při kterém je radno jezdit na sněhu či na mokré silnici. Elektroničtí hlídači se totiž postarají o vaše bezpečí, i reakce motoru a volantu trochu otupí, aby zbytečně nerozhazovaly směr jízdy.

Nutno také říci, že Alfa se snažila i v často opomíjené oblasti hmotnosti, protože auto je o nějakých 50-100 kilo lehčí než většina podobných aut se srovnatelným motorem, konkrétně u Mini jde o cca 50 kg.

Ve zkratce i k praktičnosti. Pod pátými dveřmi se nachází kufr o objemu 270 litrů, který je tradičně možné zvětšit pomocí sklopných zadních sedaček. Alfa Romeo počítá s plným ziskem v testech Euro NCAP.

Vytisknout

Diskuze: Alfa Romeo MiTo - krása a elegance v pohybu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Hyundai

Hyundai-Kia v top 5

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud