VIDEO: Alfa Romeo vypustila video, které zachycuje nejnovější přírustek do rodiny Alf, malé MiTo. Ladné křivky a linie takto vyniknou mnohem lépe než na fotkách a video nám ukáže, že se máme opravdu na co těšit.
Alfa chce MiTem táhnout úplně novou skupinu řidičů. Tu skupinu, která zatím neměla příliš na výběr, totiž na ty, kteří prahnou po malém, ale sportovně laděném voze. Dosud zde bylo Mini a...Mini. Audi A3 a BMW 1, které jsou zacílené podobně, jsou už přece jenom trochu větší.
Novinka dostane do vínku tři motory. Základem bude 1,4 MPI s mizerným výkonem 80 koní. Je to dáno italskou legislativou, kdy řidiči do určitého věku smí řídit jen slabá auta. Je-li MiTo zacílena na mladé, musí se přizpůsobit.
Lépe už bude vypadat 1,4 TB, verze známé přeplňované 1,4 T-jet z Fiatu. Zde je naladěn na 150 koní a točivý moment dává 206 Nm. Ovšem pozor, je zde i funkce overboost, při jejímž sepnutí se točivý moment zvýší až na 230 Nm.
Pro šetřivé je zde potom 1,6 JTDM o výkonu 120 koní a točivém momentu 320 Nm. Alfa se chlubí nesmírně plochou křivkou točivého momentu.
Alfa je hrdá i na systém DNA. Ten umožňuje řidiči volit mezi režimy Dynamic (sportovní režim, reakce posilovače i motoru se zostří, sepne se overboost), Normal (především aktivnější stabilizace) a All weather, při kterém je radno jezdit na sněhu či na mokré silnici. Elektroničtí hlídači se totiž postarají o vaše bezpečí, i reakce motoru a volantu trochu otupí, aby zbytečně nerozhazovaly směr jízdy.
Nutno také říci, že Alfa se snažila i v často opomíjené oblasti hmotnosti, protože auto je o nějakých 50-100 kilo lehčí než většina podobných aut se srovnatelným motorem, konkrétně u Mini jde o cca 50 kg.
Ve zkratce i k praktičnosti. Pod pátými dveřmi se nachází kufr o objemu 270 litrů, který je tradičně možné zvětšit pomocí sklopných zadních sedaček. Alfa Romeo počítá s plným ziskem v testech Euro NCAP.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.