Spojení mezi dálnicí D1 a krajským městem Zlín rychlostní silnicí R55 se dostává do reálných obrysů. Ředitelství silnic a dálnic ČR zahajuje výstavbu úseku R55 mezi Otrokovicemi a již budovanou D1 u Hulína.
Výstavba by měla skončit v listopadu 2011, projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií.
Stavba navazuje na severovýchodní obchvat Otrokovic, který je v provozu od roku 2006. Konec stavby je napojen na dálnici D1, a to v úseku Kroměříž – Říkovice. „Po dokončení se tak významně urychlí spojení se Zlínským krajem. Nejvíce to pocítí právě lidé dojíždějící ze Zlína do Brna a Prahy nebo do dalších měst umístěných na dálnici D1,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Trasa úseku je vedena převážně nezastavěným územím po zemědělských pozemcích, s minimálním zásahem do lesních porostů. Není zde žádná mimoúrovňová křižovatka.
Uvedený úsek je součástí souboru staveb rychlostní silnice R55 Olomouc – Břeclav. Stávající silnice I/55 je důležitým dopravním spojením vedeným ve směru Olomouc, Přerov, Hulín, Tlumačov, Otrokovice, Napajedla, Uherské Hradiště, Hodonín a Břeclav.
V některých úsecích přesáhlo dopravní zatížení již únosnou mez. Nová rychlostní silnice by tak měla výrazně pomoci k odlehčení současné komplikované situace v uvedených městech, ve kterých je současná doprava vedena centrem města nebo obce. „To má samozřejmě negativní vliv na život a zdraví obyvatel ve zmiňovaných městech a obcích. Realizací stavby dojde k dopravnímu uvolnění současné silnice I/55 a tím ke zmírnění negativních vlivů dopravy na život v uvedených obcích,“ říká Alfred Brunclík. Po vybudování rychlostní silnice R55 dojde k propojení s dálnicí D1 a rychlostní silnicí R35. Zlepší se tím dopravní spojení mezi moravskými kraji, urychlí se celková osobní a nákladní doprava a umožní napojení průmyslových zón na vyšší komunikační síť. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Informace o stavbě: Název stavby: R55, Skalka - Hulín Místo stavby: Zlínský kraj Cena stavby: 3,5 mld. bez DPH Délka stavby: 10 800 metrů Zahájení: červenec 2008 Zprovoznění: listopad 2011 Tisková zpráva ŘSD
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.