Výstavba by měla skončit v listopadu 2011, projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií.
Stavba navazuje na severovýchodní obchvat Otrokovic, který je v provozu od roku 2006. Konec stavby je napojen na dálnici D1, a to v úseku Kroměříž – Říkovice. „Po dokončení se tak významně urychlí spojení se Zlínským krajem. Nejvíce to pocítí právě lidé dojíždějící ze Zlína do Brna a Prahy nebo do dalších měst umístěných na dálnici D1,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Trasa úseku je vedena převážně nezastavěným územím po zemědělských pozemcích, s minimálním zásahem do lesních porostů. Není zde žádná mimoúrovňová křižovatka.
Uvedený úsek je součástí souboru staveb rychlostní silnice R55 Olomouc – Břeclav. Stávající silnice I/55 je důležitým dopravním spojením vedeným ve směru Olomouc, Přerov, Hulín, Tlumačov, Otrokovice, Napajedla, Uherské Hradiště, Hodonín a Břeclav.
V některých úsecích přesáhlo dopravní zatížení již únosnou mez. Nová rychlostní silnice by tak měla výrazně pomoci k odlehčení současné komplikované situace v uvedených městech, ve kterých je současná doprava vedena centrem města nebo obce. „To má samozřejmě negativní vliv na život a zdraví obyvatel ve zmiňovaných městech a obcích. Realizací stavby dojde k dopravnímu uvolnění současné silnice I/55 a tím ke zmírnění negativních vlivů dopravy na život v uvedených obcích,“ říká Alfred Brunclík. Po vybudování rychlostní silnice R55 dojde k propojení s dálnicí D1 a rychlostní silnicí R35. Zlepší se tím dopravní spojení mezi moravskými kraji, urychlí se celková osobní a nákladní doprava a umožní napojení průmyslových zón na vyšší komunikační síť. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava.
Informace o stavbě:
Název stavby: R55, Skalka - Hulín
Místo stavby: Zlínský kraj
Cena stavby: 3,5 mld. bez DPH
Délka stavby: 10 800 metrů
Zahájení: červenec 2008
Zprovoznění: listopad 2011
Tisková zpráva ŘSD