Za účasti prezidenta Kia Motors America, Byung Mo Ahna, otevřela Kia přednedávnem v Kalifornii ve městě Irvine nové designové centrum, které je poprvé v historii společnosti v Americe exkluzivně využíváno pouze značkou Kia, bez participace dalších firem.
Při otevření centra, na jehož výstavbu bylo potřeba přes 130 milionů dolarů, se prezentovali nejen vrcholní představitelé americké pobočky Kia, ale rovněž zástupci místní americké administrativy i představitelé státu Kalifornia. Celý komplex má rozlohu 8,8 hektarů a v areálu nyní sídlí kromě špičkového designového centra Kia Design Center America také vedení společnosti Kia Motors America.
Podle slov Byung Mo Ahna je investice potvrzením významu amerického a speciálně kalifornského trhu pro společnost Kia a v novém centru budou vznikat specifické projekty Kia, zaměřené na severoamerické zákazníky. První aktivity vyvinula Kia v okrese Orange County již před 15 lety a jak postupem času rostl význam značky v Kalifornii, nastal čas vybudovat vlastní, patřičně reprezentativní centrum.
V kampusu ve městě Irvine v současné době pracuje přibližně 400 stálých zaměstnanců, přičemž maximální kapacita je až 600 zaměstnanců. Kromě designových specialistů, pracujících v designovém centru, je zde zastoupeno vedení společnosti včetně divizí obchodu, marketingu, tiskového oddělení, zákaznické podpory, technických služeb, výzkumu a vývoje, produktového plánování a administrativních operací.
Zdroj: Kia Motors America
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.