Za účasti prezidenta Kia Motors America, Byung Mo Ahna, otevřela Kia přednedávnem v Kalifornii ve městě Irvine nové designové centrum, které je poprvé v historii společnosti v Americe exkluzivně využíváno pouze značkou Kia, bez participace dalších firem.
Při otevření centra, na jehož výstavbu bylo potřeba přes 130 milionů dolarů, se prezentovali nejen vrcholní představitelé americké pobočky Kia, ale rovněž zástupci místní americké administrativy i představitelé státu Kalifornia. Celý komplex má rozlohu 8,8 hektarů a v areálu nyní sídlí kromě špičkového designového centra Kia Design Center America také vedení společnosti Kia Motors America.
Podle slov Byung Mo Ahna je investice potvrzením významu amerického a speciálně kalifornského trhu pro společnost Kia a v novém centru budou vznikat specifické projekty Kia, zaměřené na severoamerické zákazníky. První aktivity vyvinula Kia v okrese Orange County již před 15 lety a jak postupem času rostl význam značky v Kalifornii, nastal čas vybudovat vlastní, patřičně reprezentativní centrum.
V kampusu ve městě Irvine v současné době pracuje přibližně 400 stálých zaměstnanců, přičemž maximální kapacita je až 600 zaměstnanců. Kromě designových specialistů, pracujících v designovém centru, je zde zastoupeno vedení společnosti včetně divizí obchodu, marketingu, tiskového oddělení, zákaznické podpory, technických služeb, výzkumu a vývoje, produktového plánování a administrativních operací.
Zdroj: Kia Motors America
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.