Již dříve jsme přinesli informace o novém konceptu minivozu Toyota iQW, určeného speciálně pro hustý městský provoz. Délka vozu nepřesahuje 3 metry, přitom se do něj vejdou až čtyři cestující "asijských" tělesných proporcí.
Dnes se konceptu budeme věnovat ještě jednou a především přinášíme výrazně rozsáhlejší fotogalerii.
Zajímavostí konceptu iQ je prostorové uspořádání, kdy vůz nedisponuje žádným zavazadlovým prostorem - hned zaopěradly zadní lavice jsou zadní výklopné dveře. Lavici však snadno sklopíte a v takovém případě mohou ve vozecestovat dvě osoby a s nimi zhruba 300 litrů nákladu.
V přiložené fotogalerii rovněž nepřehlédněte srovnání s modelem Yaris - vůz je kratší jak v oblasti přední kapoty, tak právě v oblasti zavazadlového prostoru. Chytrá řešení jsou ale použita také v interiéru - ať se již jedná o holografický displej palubního počítače, umožňující rovněž nastavení jednotlivých funkcí vozu, tak třeba sdružené ukazatele rychloměru, otáčkoměru a palivoměru. Ovladače audiosystému a navigace jsou montovány přímo na volantu, což dále šetří prostor - stejně jako použití ultrakompaktního systému větrání, topení a klimatizace.
Vizuálně prostorného interiéru je dosaženo montáží panoramatické skleněné střechy, ale navzdory ultrakompaktnímu designu si koncept zachoval veškerě potřebné bezpečnostní charakteristiky.
Koncept Toyota iQ měří na délku přesně 2980 milimetrů, což je o 425 milimetrů méně, než Toyota Aygo a celých 770 milimetrů méně než Toyota Yaris. Přesto je, co se týká šířky 1680 milimetrů i výšky 1480 milimetrů s modelem Yaris srovnatelný.
Vůz má tedy velmi krátké převisy karoserie jak vepředu, tak vzadu, a díky tomu i velkým kolům o průměru 17 palců si v zatáčkách vede skvěle - skoro jako motokára.
Zdroj: Toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.