Již dříve jsme přinesli informace o novém konceptu minivozu Toyota iQW, určeného speciálně pro hustý městský provoz. Délka vozu nepřesahuje 3 metry, přitom se do něj vejdou až čtyři cestující "asijských" tělesných proporcí.
Dnes se konceptu budeme věnovat ještě jednou a především přinášíme výrazně rozsáhlejší fotogalerii.
Zajímavostí konceptu iQ je prostorové uspořádání, kdy vůz nedisponuje žádným zavazadlovým prostorem - hned zaopěradly zadní lavice jsou zadní výklopné dveře. Lavici však snadno sklopíte a v takovém případě mohou ve vozecestovat dvě osoby a s nimi zhruba 300 litrů nákladu.
V přiložené fotogalerii rovněž nepřehlédněte srovnání s modelem Yaris - vůz je kratší jak v oblasti přední kapoty, tak právě v oblasti zavazadlového prostoru. Chytrá řešení jsou ale použita také v interiéru - ať se již jedná o holografický displej palubního počítače, umožňující rovněž nastavení jednotlivých funkcí vozu, tak třeba sdružené ukazatele rychloměru, otáčkoměru a palivoměru. Ovladače audiosystému a navigace jsou montovány přímo na volantu, což dále šetří prostor - stejně jako použití ultrakompaktního systému větrání, topení a klimatizace.
Vizuálně prostorného interiéru je dosaženo montáží panoramatické skleněné střechy, ale navzdory ultrakompaktnímu designu si koncept zachoval veškerě potřebné bezpečnostní charakteristiky.
Koncept Toyota iQ měří na délku přesně 2980 milimetrů, což je o 425 milimetrů méně, než Toyota Aygo a celých 770 milimetrů méně než Toyota Yaris. Přesto je, co se týká šířky 1680 milimetrů i výšky 1480 milimetrů s modelem Yaris srovnatelný.
Vůz má tedy velmi krátké převisy karoserie jak vepředu, tak vzadu, a díky tomu i velkým kolům o průměru 17 palců si v zatáčkách vede skvěle - skoro jako motokára.
Zdroj: Toyota
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.