Toyota iQ

Jan Fiala, 26. června 2008, 12:35 Google+

Již dříve jsme přinesli informace o novém konceptu minivozu Toyota iQW, určeného speciálně pro hustý městský provoz. Délka vozu nepřesahuje 3 metry, přitom se do něj vejdou až čtyři cestující "asijských" tělesných proporcí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
iQ

iQ | foto: Toyota

Sdílejte článek

Dnes se konceptu budeme věnovat ještě jednou a především přinášíme výrazně rozsáhlejší fotogalerii.

Zajímavostí konceptu iQ je prostorové uspořádání, kdy vůz nedisponuje žádným zavazadlovým prostorem - hned zaopěradly zadní lavice jsou zadní výklopné dveře. Lavici však snadno sklopíte a v takovém případě mohou ve vozecestovat dvě osoby a s nimi zhruba 300 litrů nákladu.

V přiložené fotogalerii rovněž nepřehlédněte srovnání s modelem Yaris - vůz je kratší jak v oblasti přední kapoty, tak právě v oblasti zavazadlového prostoru. Chytrá řešení jsou ale použita také v interiéru - ať se již jedná o holografický displej palubního počítače, umožňující rovněž nastavení jednotlivých funkcí vozu, tak třeba sdružené ukazatele rychloměru, otáčkoměru a palivoměru. Ovladače audiosystému a navigace jsou montovány přímo na volantu, což dále šetří prostor - stejně jako použití ultrakompaktního systému větrání, topení a klimatizace.

Vizuálně prostorného interiéru je dosaženo montáží panoramatické skleněné střechy, ale navzdory ultrakompaktnímu designu si koncept zachoval veškerě potřebné bezpečnostní charakteristiky.

Koncept Toyota iQ měří na délku přesně 2980 milimetrů, což je o 425 milimetrů méně, než Toyota Aygo a celých 770 milimetrů méně než Toyota Yaris. Přesto je, co se týká šířky 1680 milimetrů i výšky 1480 milimetrů s modelem Yaris srovnatelný.

Vůz má tedy velmi krátké převisy karoserie jak vepředu, tak vzadu, a díky tomu i velkým kolům o průměru 17 palců si v zatáčkách vede skvěle - skoro jako motokára.

Zdroj: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Toyota iQ

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi

Mitsubishi bude převodovky dělat v Číně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud