Jednu fotografii jsme viděli již nedávno. nyní nám Kia ukazuje druhou. Ano, i Kia přistoupila na módu postupného odhalování detailů den po dni a novou Spectru, tedy Cerato, nám odmítá ukázat v celé své kráse.
Spectra je nástupcem současného Cerata a zpočátku se nám ukazuje jako sedan. Časem ale pravděpodobně přijdou i další karoserie. Předobrazem Cerata je koncept Koup, který se ukázal teprve nedávno na autosalonu v New Yorku. Sériový model půjde do prodejů až jako model roku 2010, tedy v roce 2009. Svým konkurentům se pokusí přiblížit nezávislým zadním odpružením a ve vrcholné verzi údajně i přeplňovaným šestoválcem o výkonu 290 koní.
Článek s prvním obrázkem najdete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.