Zatímco Německo a Francie se dohodly na změnách připravovaných emisních limitů, Itálie, země malých i velkých aut, se ozvala, že ona s navrhovaným postupem nesouhlasí. Údajně to diskriminuje její výrobce.
Itálie je známá jako producent těch nej aut. Jde jak o nejsilnější Ferrari a Maserati, tak i nejmenší fiátky. Oproti tomu v Německu je mnoho luxusních výrobců jako Mercedes, BMW, Audi a Porsche..
Velká většina italské produkce je v rukou koncernu Fiat a ten nemá s emisemi až takový problém. Vždyť velká část produkce spadá do malých aut, jmenujme Fiaty 500, Panda či Grande Punto. I koncernové automobilky vyrábějí malá auta jako třeba Lancii Ypsilon či Musa, což je Fiat Idea v jiném hávu. Alfa Romeo připravuje malý model MiTo, ale i Fiat připravuje další model mezi Pandu a Punto.
Jenže velká auta v Německu snižují spotřebu pomaleji a proto se dvě velké země, Německo a Francie, které mají problémy s dodržováním emisních limitů, dohodly, že termín se přeloží z roku 2012 o tři roky později. To se ale nelíbí Itálii, jejíž Fiat již učinil kroky pro to, aby termín 2012 stihnul a proto by byl tímto rozhodnutím postižen.
Jak se bude situace vyvíjet dál, uvidíme...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.