Itálie nesouhlasí s oddálením emisních limitů

Marek Litzman, 30. června 2008, 07:00 Google+

Zatímco Německo a Francie se dohodly na změnách připravovaných emisních limitů, Itálie, země malých i velkých aut, se ozvala, že ona s navrhovaným postupem nesouhlasí. Údajně to diskriminuje její výrobce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Itálie je známá jako producent těch nej aut. Jde jak o nejsilnější Ferrari a Maserati, tak i nejmenší fiátky. Oproti tomu v Německu je mnoho luxusních výrobců jako Mercedes, BMW, Audi a Porsche..

Velká většina italské produkce je v rukou koncernu Fiat a ten nemá s emisemi až takový problém. Vždyť velká část produkce spadá do malých aut, jmenujme Fiaty 500, Panda či Grande Punto. I koncernové automobilky vyrábějí malá auta jako třeba Lancii Ypsilon či Musa, což je Fiat Idea v jiném hávu. Alfa Romeo připravuje malý model MiTo, ale i Fiat připravuje další model mezi Pandu a Punto.

Jenže velká auta v Německu snižují spotřebu pomaleji a proto se dvě velké země, Německo a Francie, které mají problémy s dodržováním emisních limitů, dohodly, že termín se přeloží z roku 2012 o tři roky později. To se ale nelíbí Itálii, jejíž Fiat již učinil kroky pro to, aby termín 2012 stihnul a proto by byl tímto rozhodnutím postižen.

Jak se bude situace vyvíjet dál, uvidíme...

Vytisknout

Diskuze: Itálie nesouhlasí s oddálením emisních limitů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

207CC

Bezpečnost Peugeotu 207 CC oceněna ADACem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud