Zatímco Německo a Francie se dohodly na změnách připravovaných emisních limitů, Itálie, země malých i velkých aut, se ozvala, že ona s navrhovaným postupem nesouhlasí. Údajně to diskriminuje její výrobce.
Itálie je známá jako producent těch nej aut. Jde jak o nejsilnější Ferrari a Maserati, tak i nejmenší fiátky. Oproti tomu v Německu je mnoho luxusních výrobců jako Mercedes, BMW, Audi a Porsche..
Velká většina italské produkce je v rukou koncernu Fiat a ten nemá s emisemi až takový problém. Vždyť velká část produkce spadá do malých aut, jmenujme Fiaty 500, Panda či Grande Punto. I koncernové automobilky vyrábějí malá auta jako třeba Lancii Ypsilon či Musa, což je Fiat Idea v jiném hávu. Alfa Romeo připravuje malý model MiTo, ale i Fiat připravuje další model mezi Pandu a Punto.
Jenže velká auta v Německu snižují spotřebu pomaleji a proto se dvě velké země, Německo a Francie, které mají problémy s dodržováním emisních limitů, dohodly, že termín se přeloží z roku 2012 o tři roky později. To se ale nelíbí Itálii, jejíž Fiat již učinil kroky pro to, aby termín 2012 stihnul a proto by byl tímto rozhodnutím postižen.
Jak se bude situace vyvíjet dál, uvidíme...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.