Není těžké okouzlit něčím na osvětlených rampách autosalonů, přivést tento nápad do praxe je mnohem složitější. Právě s tímto se nyní potýkají u Volkswagenu. Přemýšlí jak převést svůj koncept Up! do reálné podoby.
Co je za problém? Všechny tři Up!y byly koncipovány jako vozy s motorem vzadu a pohonem zadní nápravy. Tedy taková reminiscence na brouka.
Ekonomové ale mají ve zvyku škrtat a tomu se nevyhnul ani tento projekt. Vzhledem k tomu, že v současné době žádný vůz koncernu, s výjimkou Porsche 911, které k přetvoření tohoto typu není příliš vhodné, nevyužívá podobné stavby, není možné sdílet mezi modely jednotlivé díly. Právě vývoj jednotlivých komponent bez možnosti sdílení by celý projekt neúměrně prodražilo.
Ani představa, že totožný vůz bude vyrábět celý koncern, cenu nespasí, takže je třeba se poohlížet po alternativním řešení. Tím je klasické uspořádání s motorem vepředu. Takových dílů by bylo dost.
Zajímavé je, že i přes tyto problémy u Volkswagenu hodlá Fiat vyvinout stejně koncipovaný model. Jak to dopadne u něj, to je zatím ve hvězdách.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.