Není těžké okouzlit něčím na osvětlených rampách autosalonů, přivést tento nápad do praxe je mnohem složitější. Právě s tímto se nyní potýkají u Volkswagenu. Přemýšlí jak převést svůj koncept Up! do reálné podoby.
Co je za problém? Všechny tři Up!y byly koncipovány jako vozy s motorem vzadu a pohonem zadní nápravy. Tedy taková reminiscence na brouka.
Ekonomové ale mají ve zvyku škrtat a tomu se nevyhnul ani tento projekt. Vzhledem k tomu, že v současné době žádný vůz koncernu, s výjimkou Porsche 911, které k přetvoření tohoto typu není příliš vhodné, nevyužívá podobné stavby, není možné sdílet mezi modely jednotlivé díly. Právě vývoj jednotlivých komponent bez možnosti sdílení by celý projekt neúměrně prodražilo.
Ani představa, že totožný vůz bude vyrábět celý koncern, cenu nespasí, takže je třeba se poohlížet po alternativním řešení. Tím je klasické uspořádání s motorem vepředu. Takových dílů by bylo dost.
Zajímavé je, že i přes tyto problémy u Volkswagenu hodlá Fiat vyvinout stejně koncipovaný model. Jak to dopadne u něj, to je zatím ve hvězdách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.