Snižující se poptávka po velkých vozech v USA přiměla mamutí koncern General Motors pozastavit a zpomalit až do odvolání vývoj svých velkých SUV a pickupů. Důvod je jednoduchý, vývojáři tak dostanou volné ruce pro výrobu malých vozů
Ve chvíli, kdy jsou američtí řidiči zoufalí z cen přes 4 dolary za galon, což je cena, kterou nedokáže velké množství čerpacích stanic ani zobrazit, je jasné, že poptávka po velkých a užraných vozech půjde dolů. A tak se i děje. Trh s SUV a pickupy zažívá propad a místo nich Američané kupují malé vozy, často z Japonska nebo z Evropy.
I americké koncerny se chtějí na této vlně svézt, proto i ony připravují řadu malých a úsporných vozů.
Vedení GM se tedy rozhodlo pozastavit a zpomalit práce na nástupcích dnešních pickupů a SUV a dalo vývojářům povel k urychlenému dokončení malých vozů.
Svůj životní problém bude muset řešit i Hummer, jehož produkce není výdělečná a v této době to vypadá tak, že ještě dlouho výdělečná nebude. Bude proto buď prodán, což ale v GM popírají, nebo bude jeho produkce zastavena. Poslední možností je jeho sloučení s jinou značkou a výroba dvou totožných vozů pod jinými jmény. U H3 tomu tak již částečně je, využívá totiž plno koncernových součástí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.