Snižující se poptávka po velkých vozech v USA přiměla mamutí koncern General Motors pozastavit a zpomalit až do odvolání vývoj svých velkých SUV a pickupů. Důvod je jednoduchý, vývojáři tak dostanou volné ruce pro výrobu malých vozů
Ve chvíli, kdy jsou američtí řidiči zoufalí z cen přes 4 dolary za galon, což je cena, kterou nedokáže velké množství čerpacích stanic ani zobrazit, je jasné, že poptávka po velkých a užraných vozech půjde dolů. A tak se i děje. Trh s SUV a pickupy zažívá propad a místo nich Američané kupují malé vozy, často z Japonska nebo z Evropy.
I americké koncerny se chtějí na této vlně svézt, proto i ony připravují řadu malých a úsporných vozů.
Vedení GM se tedy rozhodlo pozastavit a zpomalit práce na nástupcích dnešních pickupů a SUV a dalo vývojářům povel k urychlenému dokončení malých vozů.
Svůj životní problém bude muset řešit i Hummer, jehož produkce není výdělečná a v této době to vypadá tak, že ještě dlouho výdělečná nebude. Bude proto buď prodán, což ale v GM popírají, nebo bude jeho produkce zastavena. Poslední možností je jeho sloučení s jinou značkou a výroba dvou totožných vozů pod jinými jmény. U H3 tomu tak již částečně je, využívá totiž plno koncernových součástí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.