Ferrari přemýšlí nad tím, jaké další superauto v budoucnu vyrábět. Poté, co skončila výroba Enza, nemá co nabídnout v těch nejvyšších možných automobilových kruzích a dlouho to nemůže nechat být jen tak.
Koncept Millechili naznačil cestu, kterou se s největší pravděpodobností ubere nové superferrari. Millechili byla pouhá plastová studie velmi podobná Enzu, ale měla vzkázat světu důležité poselství. Naše další vozy budou lehké.
V tomto smyslu se ponese i nový supersport. Podle posledních informací by měla klesnout jeho hmotnost pod tunu, přičemž pohon by i tak obstarával šestisetkoňvý V10. Podle některých zpráv by takový vůz využíval hliníkového prostorového rámu odvozeného z F430.
Takové auto by bylo vyrobeno ve třech stech kusech, což zaručí tu pravou exkluzivitu. Cena se vyšplhá na půl milionu dolarů. A do výroby půjde asi za dva roky, designově s konceptem nebude mít nic společného. Snad jen barvu...
Nepůjde ale o nástupce Enza. Jeho komponenty jsou dále vyvíjeny v programu FXX.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.