Opel Insignia je jedním z nejočekávanějších vozů tohoto roku. A je také proč na něj čekat, protože v GM se velmi snažili a přivedli na svět pro Insignii několik velmi zajímavých technologických hračiček.
Malá kamera umístěná mezi sklem a zrcátkem bude rychlostí 30 snímků za sekundu sledovat silnici a dění kolem ní. Podle toho bude vůz schopen vyhodnotit současnou situaci a reagovat na ni. Opel se chlubí dvěma systémy.
Prvním z nich je systém pro udržení se v jízdním pruhu. Ten není žádnou novinkou, ačkoliv konkurenti často používají trochu jinou technologii. Pokud se vůz nedrží v jízdním pruhu a má snahu z něj vyjet aniž by řidič dal povel blinkrem, systém mu to pokorně oznámí.
Opel myslel i na neslyšící, kvůli kterým bude svítit i varovný piktogram na displeji mezi budíky.
Kamerka bude mít ale i další funkci. Dokáže rozpoznat značky a přečíst jejich význam. Díky tomu u sebe budete mít stále svého hlídače, který bude kontrolovat, dodržujete-li předepsanou rychlost v tomto úseku. Dá se předpokládat, že bude spolehlivější než manželka na sedadle spolujezdce.
Systém využívá hned dvou výkonných procesorů, přičemž každý kontroluje jednu funkci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.