Opel Insignia je jedním z nejočekávanějších vozů tohoto roku. A je také proč na něj čekat, protože v GM se velmi snažili a přivedli na svět pro Insignii několik velmi zajímavých technologických hračiček.
Malá kamera umístěná mezi sklem a zrcátkem bude rychlostí 30 snímků za sekundu sledovat silnici a dění kolem ní. Podle toho bude vůz schopen vyhodnotit současnou situaci a reagovat na ni. Opel se chlubí dvěma systémy.
Prvním z nich je systém pro udržení se v jízdním pruhu. Ten není žádnou novinkou, ačkoliv konkurenti často používají trochu jinou technologii. Pokud se vůz nedrží v jízdním pruhu a má snahu z něj vyjet aniž by řidič dal povel blinkrem, systém mu to pokorně oznámí.
Opel myslel i na neslyšící, kvůli kterým bude svítit i varovný piktogram na displeji mezi budíky.
Kamerka bude mít ale i další funkci. Dokáže rozpoznat značky a přečíst jejich význam. Díky tomu u sebe budete mít stále svého hlídače, který bude kontrolovat, dodržujete-li předepsanou rychlost v tomto úseku. Dá se předpokládat, že bude spolehlivější než manželka na sedadle spolujezdce.
Systém využívá hned dvou výkonných procesorů, přičemž každý kontroluje jednu funkci.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.