Mercedes má zajímavé plány se svými nejmenšími modely. Rozhodl se výrazaně rozšířit portfolio a místo dvou malých modelů, totiž tříd A a B, nabízet hned čtveřici malých vozů. Nebude je navíc vyrábět v Německu.
Současná Áčka a Béčka využívají netradiční, ale drahé tzv. sendvičové platformy. Ta sice posadí auto výše, zato je velmi praktická, protože díky ní je mnohem lépe využit obestavěný prostor.
To se změní. Jak jsme již dříve informovali, sendvičům je konec a nové modely nabídnou klasické uspořádání. Dá se ale čekat, že to bude mít neblahý vliv na prostor ve voze.
Nová je informace, že nástupci by měli být hned čtyři. Mercedes tak chce snížit průměrné emise celé modelové řady a navíc i zachytit počínající hlad po těchto autech za oceánem.
Všem vozům bude společný pohon předních kol a jejich příchod je datován někdy do let ukončení životních cyklů současných áček a béček, tedy do roku 2012. Jak budou modely přibližně vypadat, Mercedes neoznámil.
V zájmu snížení ceny navíc nebudou malé modely montovány v Německu, ale v nové továrně, která bude postavena v Maďarsku za 800 milionů euro. Práci tam nalezne na 2500 lidí.
Trojcípá hvězda ale nezapomene ani na rodné Německo, kam investuje pěkných 600 milionů euro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?