Mercedes chce nahradit A a B čtyřmi modely

Marek Litzman, 19. června 2008, 07:00 Google+

Mercedes má zajímavé plány se svými nejmenšími modely. Rozhodl se výrazaně rozšířit portfolio a místo dvou malých modelů, totiž tříd A a B, nabízet hned čtveřici malých vozů. Nebude je navíc vyrábět v Německu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz

Mercedes-Benz | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Současná Áčka a Béčka využívají netradiční, ale drahé tzv. sendvičové platformy. Ta sice posadí auto výše, zato je velmi praktická, protože díky ní je mnohem lépe využit obestavěný prostor.

To se změní. Jak jsme již dříve informovali, sendvičům je konec a nové modely nabídnou klasické uspořádání. Dá se ale čekat, že to bude mít neblahý vliv na prostor ve voze.

Nová je informace, že nástupci by měli být hned čtyři. Mercedes tak chce snížit průměrné emise celé modelové řady a navíc i zachytit počínající hlad po těchto autech za oceánem.

Všem vozům bude společný pohon předních kol a jejich příchod je datován někdy do let ukončení životních cyklů současných áček a béček, tedy do roku 2012. Jak budou modely přibližně vypadat, Mercedes neoznámil.

V zájmu snížení ceny navíc nebudou malé modely montovány v Německu, ale v nové továrně, která bude postavena v Maďarsku za 800 milionů euro. Práci tam nalezne na 2500 lidí.

Trojcípá hvězda ale nezapomene ani na rodné Německo, kam investuje pěkných 600 milionů euro.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes chce nahradit A a B čtyřmi modely

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Delta

Lancia Delta - nové informace

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud