Mercedes má zajímavé plány se svými nejmenšími modely. Rozhodl se výrazaně rozšířit portfolio a místo dvou malých modelů, totiž tříd A a B, nabízet hned čtveřici malých vozů. Nebude je navíc vyrábět v Německu.
Současná Áčka a Béčka využívají netradiční, ale drahé tzv. sendvičové platformy. Ta sice posadí auto výše, zato je velmi praktická, protože díky ní je mnohem lépe využit obestavěný prostor.
To se změní. Jak jsme již dříve informovali, sendvičům je konec a nové modely nabídnou klasické uspořádání. Dá se ale čekat, že to bude mít neblahý vliv na prostor ve voze.
Nová je informace, že nástupci by měli být hned čtyři. Mercedes tak chce snížit průměrné emise celé modelové řady a navíc i zachytit počínající hlad po těchto autech za oceánem.
Všem vozům bude společný pohon předních kol a jejich příchod je datován někdy do let ukončení životních cyklů současných áček a béček, tedy do roku 2012. Jak budou modely přibližně vypadat, Mercedes neoznámil.
V zájmu snížení ceny navíc nebudou malé modely montovány v Německu, ale v nové továrně, která bude postavena v Maďarsku za 800 milionů euro. Práci tam nalezne na 2500 lidí.
Trojcípá hvězda ale nezapomene ani na rodné Německo, kam investuje pěkných 600 milionů euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.