V Maďarsku se představil velmi zajímavý ekologický koncept Antro Solo. Má několik technických zajímavostí, která pomohou slačit spotřebu na téměř nulové hodnoty, ale jedna z nich ční nad ostatní. Šlapadlo...
Pouhých 270 kilo vážící koncept se snaží být nejen ekologickým, ale i praktickým vozem. Svou spotřebou netrhá rekordy, ale i tak je směšně nízká. V Maďarsku se snažili.
Antro Solo má pod svoji karbonovou kapotou klasické hybridní benzínoelektrické ústrojí o nezveřejněných technických parametrech. Jisté ale je, že Solo umí jezdit i na sólo elektřinu.
Ta se získává více způsoby. Za prvé rekupurací brzdné energie podobně, jak to dělají všechny ostatní současné hybridy. Za druhé jde proud do baterií skrze solární články, které vyrobí dost elektřiny na dvacetikilometrovou jízdu.
No a tou třetí variantou je posilovna. Ano, Solo má v sobě zabudované šlapací pedály, kterými může posádka dodávat do baterií další nezbytnou energii.
Benzínový motor umí jezdit jak na benzín, tak i na ethanol a každých sto kilometrů má spotřebovat jen 1,5-2 litry tekutin.
Prototyp je třímístný a sedí se v něm atypicky, řidič je uprostřed a po stranách sedí spolujezdci. V plánu je ale i model Duo se dvojicí řad, který by tak nabídl místo až pro 6 cestujících. Pokud se navíc zadaří, Duo by mohlo být v několika minutách rozložitelné na dvě Sola.
Produkce by se mohla rozběhnout za čtyři roky, přičemž odhadovaná cena je kolem tří set tisíc korun.
Takže už jen naskočit a jabadabadů!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.