V Maďarsku se představil velmi zajímavý ekologický koncept Antro Solo. Má několik technických zajímavostí, která pomohou slačit spotřebu na téměř nulové hodnoty, ale jedna z nich ční nad ostatní. Šlapadlo...
Pouhých 270 kilo vážící koncept se snaží být nejen ekologickým, ale i praktickým vozem. Svou spotřebou netrhá rekordy, ale i tak je směšně nízká. V Maďarsku se snažili.
Antro Solo má pod svoji karbonovou kapotou klasické hybridní benzínoelektrické ústrojí o nezveřejněných technických parametrech. Jisté ale je, že Solo umí jezdit i na sólo elektřinu.
Ta se získává více způsoby. Za prvé rekupurací brzdné energie podobně, jak to dělají všechny ostatní současné hybridy. Za druhé jde proud do baterií skrze solární články, které vyrobí dost elektřiny na dvacetikilometrovou jízdu.
No a tou třetí variantou je posilovna. Ano, Solo má v sobě zabudované šlapací pedály, kterými může posádka dodávat do baterií další nezbytnou energii.
Benzínový motor umí jezdit jak na benzín, tak i na ethanol a každých sto kilometrů má spotřebovat jen 1,5-2 litry tekutin.
Prototyp je třímístný a sedí se v něm atypicky, řidič je uprostřed a po stranách sedí spolujezdci. V plánu je ale i model Duo se dvojicí řad, který by tak nabídl místo až pro 6 cestujících. Pokud se navíc zadaří, Duo by mohlo být v několika minutách rozložitelné na dvě Sola.
Produkce by se mohla rozběhnout za čtyři roky, přičemž odhadovaná cena je kolem tří set tisíc korun.
Takže už jen naskočit a jabadabadů!
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.