Volkswageny podstoupí redukční deitu

Marek Litzman, 18. června 2008, 07:00 Google+

O tom, že hmotnost dnešních aut se začíná být neúnosná, není třeba dlouze přemýšlet. Je ale třeba rozmyslet si co s přebytečnými kily udělat při zachování všech dnešních standardů jak komfortních, tak bezpečnostních.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen dal vědět, že po Mazdě, která je ve snižování hmotnosti pionýrem a jeho dvě novinky 2 a 6 jsou lehčí než jejich předchůdci, bude i on snižovat hmotnost.

Je to logické, tlačí ho k tomu jednat zákazníci, kteří chtějí úspornější vozy, ale také Evropská unie, která zase chce méně zplodin. Větším problémem bude jak na to.
Je třeba dopředu zapomenout na materiály jako karbon, které by malé vozy prodražily do neúnosných mezí. Reálněji potom znějí úvahy nad nahrazováním jednotlivých dílů karoserie plastem. Plastové nárazníky jsou již dnes samozřejmostí, plastové páté dveře ovšem tak časté již nejsou.

Podobných míst, na kterých se dá šetřit, je mnoho. Vždy to ale narazí na několik překážek.

Redukce nikdy nesmí být na úkor komfortu, proto se tlumící hmota za zásady neodebírá.

Redukce nikdy nesmí být na úkor bezpečnosti, proto se nesahá ani na deformující se plechy. Stále toho ale ještě zbývá plno zbytečného. A tam je prostor...

Konceptem lehkých vozů byla série několika showcarů se společným názvem Up! I z nich si budoucí Volkswageny něco vezmou, důležité ale také je ponechat jejich nízkou (tunovou) hmotnost v nezměněné podobě i do výroby.

Jak se to povede se budeme moci přesvědčit již za dva roky.
Vytisknout

Diskuze: Volkswageny podstoupí redukční deitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Loga

Spolupráce PSAa Mitsubishi na elektromotorech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud