Volkswageny podstoupí redukční deitu

Marek Litzman, 18. června 2008, 07:00 Google+

O tom, že hmotnost dnešních aut se začíná být neúnosná, není třeba dlouze přemýšlet. Je ale třeba rozmyslet si co s přebytečnými kily udělat při zachování všech dnešních standardů jak komfortních, tak bezpečnostních.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen dal vědět, že po Mazdě, která je ve snižování hmotnosti pionýrem a jeho dvě novinky 2 a 6 jsou lehčí než jejich předchůdci, bude i on snižovat hmotnost.

Je to logické, tlačí ho k tomu jednat zákazníci, kteří chtějí úspornější vozy, ale také Evropská unie, která zase chce méně zplodin. Větším problémem bude jak na to.
Je třeba dopředu zapomenout na materiály jako karbon, které by malé vozy prodražily do neúnosných mezí. Reálněji potom znějí úvahy nad nahrazováním jednotlivých dílů karoserie plastem. Plastové nárazníky jsou již dnes samozřejmostí, plastové páté dveře ovšem tak časté již nejsou.

Podobných míst, na kterých se dá šetřit, je mnoho. Vždy to ale narazí na několik překážek.

Redukce nikdy nesmí být na úkor komfortu, proto se tlumící hmota za zásady neodebírá.

Redukce nikdy nesmí být na úkor bezpečnosti, proto se nesahá ani na deformující se plechy. Stále toho ale ještě zbývá plno zbytečného. A tam je prostor...

Konceptem lehkých vozů byla série několika showcarů se společným názvem Up! I z nich si budoucí Volkswageny něco vezmou, důležité ale také je ponechat jejich nízkou (tunovou) hmotnost v nezměněné podobě i do výroby.

Jak se to povede se budeme moci přesvědčit již za dva roky.
Vytisknout

Diskuze: Volkswageny podstoupí redukční deitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Loga

Spolupráce PSAa Mitsubishi na elektromotorech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud