Peugeot si na posledním závodě v Le Mans určitě neutrhl ostudu. Svedl s Audi R8 velmi vyrovnaný souboj a až dramatický závěr rozhodl o vítězství Audi. To ale nebrání Peugeotu připomenout úspěšný speciál limitovanou sérií modelu 207.
O strhujícím závodě si můžete přečíst v tomto článku v sekci věnované FIA GT, my se vraťme k menšímu vozu z produkce Peugeotu, totiž 207.
Na oslavu svých úspěchů s naftovým speciálem 908 nasazuje francouzská automobilka do výroby model 207 Le Mans. Jeho barvy ukazují hlavní poznávací znaky speciálu a přenášejí je na silnici.
Bohužel se nedá říct, že by byla připomínkou i technika. Vše je především designová záležitost, to ale až tak nevadí, protože je dostupná jen těm nejlepším motorům.
Těmi jsou stylový diesel 1,6 o výkonu 110 koní a především dva benzíny 1,6 THP naladěné na 150 a 175 koní. A s tím už se dá lecjaký speciál prohnat.
Série je samozřejmě limitovaná, proto nechybí obligátní plaketka s výrobním číslem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.