Lancia Stratos je jedním z nejlegendárnějších sporťák všech dob. Primárně byla stvořena pro rally závody dnes již zrušené skupiny supersilných aut a v několika kusech se v homologační sérii dostala i mezi „běžný lid“.
Hlas fanoušků je jasný. Legenda se má navrátit. Série necelých pěti set kusů udělala ze Stratosu jeden z nejexkluzivnějších sběratelských kousků, podobně jako třeba z Fordu RS200.
Dle vyjádření šéfa Lancie by se podobný supersporťák mohl na trhu objevit někdy v roce 2011. Fandům volajícím po návratu je to jasná voda na mlýn, vždyť o návratu Stratosu se mluví téměř od ukončení její produkce v 70. letech.
Lancia navíc spadá do koncernu Fiat, kam patří i Alfa Romeo, Ferrari a Maserati, takže zkušeností s výrobou výkonných aut by bylo požehnaně.
K tomu již za rok nebude v nabídce Lancie sporťák chybět, uhlazená Lancia Delta totiž přijde ve verzi kupé, od které se očekává, že i ona naváže na slavnou tradici původní Lancie Delta Integrale.
O výrobu Stratosu se pokoušela již firma Fenomenon, která na několika autosalonech předvedla studii moderního ztvárnění tohoto sporťáku. Bohužel, kvůli nezájmu investorů projekt padl. Její obrázek je ve fotogalerii.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.