Honda FCX Clarity je koncept Hondy vybavený pohonem na vodík, nejde tedy vpravdě o žádnou novinku, její nástin byl totiž představen již téměř před deseti lety. Od té doby je zdokonalován až dnes mohl dosáhnout sériové výroby.
Vozidla na vodíkový pohon nejsou u Hondy žádnou novinkou. Jejich vývoj začal v roce 1989 a v roce 1999 se objevil první koncept jménem FCX-V1. Určitá forma výroby se datuje od roku 2002, kdy svá vozidla dostala radnice v Los Angeles. Modelů FCX jezdí po světě něco přes dvě desítky a jejich majiteli se nemůže stát každý.
Je možné je používat na leasing a to za nějakých 500 dolarů měsíčně. Vzhledem k astronomické ceně jsou jejich ceny dotovány, reálná cena by šplhala do milionových výšin.
Dalších několik desítek šťastlivců si bude moct „líznout“ novou generaci tohoto vozu se jménem FCX Clarity. Za 600 dolarů měsíčně (včetně pojištění a údržby) budou moci jezdit s vodíkovým vozem budoucnosti, který je oproti dosavadním FCX mnohem luxusnější.
Vyrobeno bude jen 200 těchto vozů, ročně se počítá s produkcí asi 70 kusů po dobu dvou a půl roku. Pronajmout si je bude možné od června v USA a někdy na podzim i v Japonsku.
Nádrže Clarity vydrží asi na 500 ujetých kilometrů, což v Kalifornii, která se všemožně snaží dostat vodíková auta právě tam, docela stačí. Co se týče toho co je mimo motor, je FCX poměrně klasickým sedanem nižší střední třídy...Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.