Honda FCX Clarity je koncept Hondy vybavený pohonem na vodík, nejde tedy vpravdě o žádnou novinku, její nástin byl totiž představen již téměř před deseti lety. Od té doby je zdokonalován až dnes mohl dosáhnout sériové výroby.
Vozidla na vodíkový pohon nejsou u Hondy žádnou novinkou. Jejich vývoj začal v roce 1989 a v roce 1999 se objevil první koncept jménem FCX-V1. Určitá forma výroby se datuje od roku 2002, kdy svá vozidla dostala radnice v Los Angeles. Modelů FCX jezdí po světě něco přes dvě desítky a jejich majiteli se nemůže stát každý.
Je možné je používat na leasing a to za nějakých 500 dolarů měsíčně. Vzhledem k astronomické ceně jsou jejich ceny dotovány, reálná cena by šplhala do milionových výšin.
Dalších několik desítek šťastlivců si bude moct „líznout“ novou generaci tohoto vozu se jménem FCX Clarity. Za 600 dolarů měsíčně (včetně pojištění a údržby) budou moci jezdit s vodíkovým vozem budoucnosti, který je oproti dosavadním FCX mnohem luxusnější.
Vyrobeno bude jen 200 těchto vozů, ročně se počítá s produkcí asi 70 kusů po dobu dvou a půl roku. Pronajmout si je bude možné od června v USA a někdy na podzim i v Japonsku.
Nádrže Clarity vydrží asi na 500 ujetých kilometrů, což v Kalifornii, která se všemožně snaží dostat vodíková auta právě tam, docela stačí. Co se týče toho co je mimo motor, je FCX poměrně klasickým sedanem nižší střední třídy...Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?