Honda FCX Clarity je koncept Hondy vybavený pohonem na vodík, nejde tedy vpravdě o žádnou novinku, její nástin byl totiž představen již téměř před deseti lety. Od té doby je zdokonalován až dnes mohl dosáhnout sériové výroby.
Vozidla na vodíkový pohon nejsou u Hondy žádnou novinkou. Jejich vývoj začal v roce 1989 a v roce 1999 se objevil první koncept jménem FCX-V1. Určitá forma výroby se datuje od roku 2002, kdy svá vozidla dostala radnice v Los Angeles. Modelů FCX jezdí po světě něco přes dvě desítky a jejich majiteli se nemůže stát každý.
Je možné je používat na leasing a to za nějakých 500 dolarů měsíčně. Vzhledem k astronomické ceně jsou jejich ceny dotovány, reálná cena by šplhala do milionových výšin.
Dalších několik desítek šťastlivců si bude moct „líznout“ novou generaci tohoto vozu se jménem FCX Clarity. Za 600 dolarů měsíčně (včetně pojištění a údržby) budou moci jezdit s vodíkovým vozem budoucnosti, který je oproti dosavadním FCX mnohem luxusnější.
Vyrobeno bude jen 200 těchto vozů, ročně se počítá s produkcí asi 70 kusů po dobu dvou a půl roku. Pronajmout si je bude možné od června v USA a někdy na podzim i v Japonsku.
Nádrže Clarity vydrží asi na 500 ujetých kilometrů, což v Kalifornii, která se všemožně snaží dostat vodíková auta právě tam, docela stačí. Co se týče toho co je mimo motor, je FCX poměrně klasickým sedanem nižší střední třídy...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?