Volkswagen oznámil první celoevropské specifikace a ceny svého nového a velmi očekávaného kupé jménem Scirocco. Základ v přepočtu na koruny za 650 tisíc se více méně očekával. Co na to ale řeknou zákazníci?
Oněch 650 tisíc, přesněji 27 490 euro, stojí základní verze s motorem 1,4 turbo o výkonu 120 koní. Standardem potom je šest airbagů, kůží obšitý volant a řadící páka a celkové sportovní obložení interiéru včetně sedaček. I základ stojí na sedmnáctipalcových kolech.
Dalšími motory jsou 1,8 TSI o výkonu 160 koní a 2,0 turbo o výkonu 200 koní. Diesely zastoupí dvoulitry o výkonech 140 a 122 koní.
Volkswagen se navíc zdráhá nabízet Scirocco a Golf v USA. Důvodem jsou kursy, oba modely by totiž byly nabízeny za příliš vysokou cenu, chtěl-li by na tom koncern také něco vydělat.
Základní cena kupé není příliš nízká, na druhou stranu, automobilka nestojí o to, aby tohle kupátko stálo na každém rohu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?