Volkswagen oznámil první celoevropské specifikace a ceny svého nového a velmi očekávaného kupé jménem Scirocco. Základ v přepočtu na koruny za 650 tisíc se více méně očekával. Co na to ale řeknou zákazníci?
Oněch 650 tisíc, přesněji 27 490 euro, stojí základní verze s motorem 1,4 turbo o výkonu 120 koní. Standardem potom je šest airbagů, kůží obšitý volant a řadící páka a celkové sportovní obložení interiéru včetně sedaček. I základ stojí na sedmnáctipalcových kolech.
Dalšími motory jsou 1,8 TSI o výkonu 160 koní a 2,0 turbo o výkonu 200 koní. Diesely zastoupí dvoulitry o výkonech 140 a 122 koní.
Volkswagen se navíc zdráhá nabízet Scirocco a Golf v USA. Důvodem jsou kursy, oba modely by totiž byly nabízeny za příliš vysokou cenu, chtěl-li by na tom koncern také něco vydělat.
Základní cena kupé není příliš nízká, na druhou stranu, automobilka nestojí o to, aby tohle kupátko stálo na každém rohu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.