Dokonce i Porsche se nechalo udolat. Během března 2009 půjde do prodeje asi nejkontroverznější Porsche všech dob, již tak dost kontroverzní SUV Cayenne dostane dieselový motor, které vezme od koncernového Audi.
To je ta „ekologie“... Jen kvůli ní a kvůli tomu, aby ze sebe, v rámci čísel, samozřejmě, mohlo Porsche strhnout nálepku největšího znečišťovatele, přijde během několika měsíců na trh s dosud nejúspornějším modelem. Oproti původním předpokladům nepůjde o hybrid (ačkoliv i s ním se počítá), ale o diesel.
Pod kapotou bude motor V6 od Audi, který bude pro ostrou automobilku zostřen na výkon 240 koní. Objem není udán, spotřeba by každopádně měla spadnout pod hranici deseti litrů na 9,9.
Porsche předpokládá, že se mu podaří ročně udat 15 tisíc ropožroutů a dá se předpokládat, že dříve či později se k velkému SUV přidá i neméně velký sedan Panamera.
Prodeje byly původně naplánovány již od začátku roku 2009, to je ale datum představení faceliftovaného Boxteru a v zájmu větší publicity bylo představení o několik měsíců odloženo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.