Dokonce i Porsche se nechalo udolat. Během března 2009 půjde do prodeje asi nejkontroverznější Porsche všech dob, již tak dost kontroverzní SUV Cayenne dostane dieselový motor, které vezme od koncernového Audi.
To je ta „ekologie“... Jen kvůli ní a kvůli tomu, aby ze sebe, v rámci čísel, samozřejmě, mohlo Porsche strhnout nálepku největšího znečišťovatele, přijde během několika měsíců na trh s dosud nejúspornějším modelem. Oproti původním předpokladům nepůjde o hybrid (ačkoliv i s ním se počítá), ale o diesel.
Pod kapotou bude motor V6 od Audi, který bude pro ostrou automobilku zostřen na výkon 240 koní. Objem není udán, spotřeba by každopádně měla spadnout pod hranici deseti litrů na 9,9.
Porsche předpokládá, že se mu podaří ročně udat 15 tisíc ropožroutů a dá se předpokládat, že dříve či později se k velkému SUV přidá i neméně velký sedan Panamera.
Prodeje byly původně naplánovány již od začátku roku 2009, to je ale datum představení faceliftovaného Boxteru a v zájmu větší publicity bylo představení o několik měsíců odloženo.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.