Mazda ukazuje na skice koncept malého sportovního SUV, který se v reálné podobě ukáže na autosalonu v Moskvě. Zatím bezejmenný vůz sleduje tradici několika předchozích konceptů a zachovává stejný designerský jazyk.
Nový koncept je na míru ušit ruskému naturelu, přesto se ale hlásí k tradici konceptů s logem Mazdy z minulých let. Jejich poznávacím znamením je Evropanovi naprosto nesrozumitelný název, posuďte sami - Nagare, Ryuga, Hakaze, Taiki a Furai.
Podobně jako ony, i tento koncept se snaží brát svoji inspiraci z přírody, proto se linie mají tvářit jako hra větrů, v Mazdě tomu říkají Crosswinds.
Rusko je pro výrobce SUV velkým trhem, zatímco poptávka po velkých vozech v USA spíše klesá, jejich podíl v Rusku se naopak zvyšuje. Ropná krize je zkrátka nezasahuje tolik.
Autosalon v Moskvě se koná až na konci srpna
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.