Mazda chce do pěti let nasadit bioplasty

Marek Litzman, 16. června 2008, 11:51 Google+

Nejpozději v roce 2013 chce japonská automobilka Mazda využívat na mnoha dílech svých automobilů plasty vyrobené ekologickým způsobem. Uzavřela proto dohodu s univerzitou v Hirošimě o dotaci vývoje nových technologií.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Premacy Hydrogen RE Hybrid

Premacy Hydrogen RE Hybrid | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Nové plasty vyrobené ekologickým způsobem, tedy bioplasty, mají být produktem odpadů z rostlin, například dřeva. Nový materiál by měl být dostatečně odolný na to, aby z něj bylo možno vyrábět nárazníky stejné kvality jako dosud,  zároveň by měly být dostatečně stálé aby z něj šly dělat i přístrojové desky, zkrátka aby se všechny plasty daly tímto bioplastem nahradit.

Výroba bude podobná produkci biopaliv druhé generace. Zatímco první generace biopaliv se vyráběla z rostlin k tomu přímo určených, což je jeden z faktorů, který vyvolává dnešní potravinovou krizi v chudých státech a napomáhá k zásadnímu zdražování potravin, druhá generace bude vyráběna z odpadů biologické povahy. Tedy zbytků rostlin, které nepůjde využít jinak, z odřezků dřeva atd.

Takto vyrobený ethanol se chemickou cestou přemění na ethylen a z něj je tvořen polypropylen, jeden z nejvíce využívaných plastů.

Bioplasty nejsou u Mazdy až takovou novinkou. Biologické plasty a látky byly použity například v hybridní Mazdě Premacy, jejíž koncept byl představen loni v říjnu na autosalonu v Tokiu, její obrázek vidíte nahoře. Předmětem vývoje je nyní jak co nejefektivněji tyto materiály vyrábět ve velkém.

Vytisknout

Diskuze: Mazda chce do pěti let nasadit bioplasty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Octavia

Policie ČR bude dál nakupovat Fabie a Octavie

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud