Jen pár nových barev a kol předvede pro modelový rok 2009 šestá generace legendárního amerického sporťáku, Chevrolet Corvette. Více toho jednoduše nebylo nutné měnit. Stojí za to o tom vůbec psát? Ale jo, stojí...
Jak jsem již předeslal, nového toho příliš není. Začněme tedy, jak se sluší a patří, jedinou technickou změnou. Tou je nový mazací systém převzatý z výkonnější verze Corvetty, který se oproti tomu současnému vyznačí především při výměně, na účtu totiž nebude 7,5, ale hned 10 litrů prvotřídního oleje.
Ve výbavě přibude elektricky ovládané víko kufru... a to je technicky asi tak všechno.
Nové jsou ještě dvě barvy, totiž šedá, kterou vidíte i na obrázcích, a stříbrná. Nová budou i kola dodávaná hned ve třech provedeních, stříbrné, šedé a chromované.
No a nakonec lze jakousi změnu najít i v interiéru, ale je na to potřeba použít lupu... Jsou to třeba nové nitě, kterými jsou obšitá sedadla a nějaká ta lišta...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.