Fiat se, podobně jako ostatní autoobilky, snaží držet krok s konkurencí a proto připravuje pro svůj nejdůležitější model, Grande Punto, několik inovací pro další rok života na ostrém automobilovím trhu.
Grande Punto je na trhu již přes dva roky, přesto na facelift ještě nemyslí. Malé změny se ale odehrát mohou. Punto je na dobré cestě k produkci milionu kusů jen za první tři roky výroby, takže se pochopitelně snaží této mety dosáhnout.
Fiat rozdělí Punta dle výbav na dvě skupiny. Na skupinu komfortní (confortlife, kam spadají výbavy Dynamic a Emotion) a skupinu sportovní (sportlife, kam spadají Sport a Fun). Základní výbava Active nebude zařazena do žádné skupiny.
Pro sportlife bude větší možnost individualizace, přibudou proto nové dekory, polepy, kola...
Novinkou zatím jen v Itálii bude nový systém Blue&Me Nav, který využívají i jiné modely, s funkcí přivolání pomoci při nehodě. Bez této možnosti by měl být systém dostupný i jinde. Změnou bude i sériová montáž ESP, ovšem opět pouze v Itálii.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.