Fiat se, podobně jako ostatní autoobilky, snaží držet krok s konkurencí a proto připravuje pro svůj nejdůležitější model, Grande Punto, několik inovací pro další rok života na ostrém automobilovím trhu.
Grande Punto je na trhu již přes dva roky, přesto na facelift ještě nemyslí. Malé změny se ale odehrát mohou. Punto je na dobré cestě k produkci milionu kusů jen za první tři roky výroby, takže se pochopitelně snaží této mety dosáhnout.
Fiat rozdělí Punta dle výbav na dvě skupiny. Na skupinu komfortní (confortlife, kam spadají výbavy Dynamic a Emotion) a skupinu sportovní (sportlife, kam spadají Sport a Fun). Základní výbava Active nebude zařazena do žádné skupiny.
Pro sportlife bude větší možnost individualizace, přibudou proto nové dekory, polepy, kola...
Novinkou zatím jen v Itálii bude nový systém Blue&Me Nav, který využívají i jiné modely, s funkcí přivolání pomoci při nehodě. Bez této možnosti by měl být systém dostupný i jinde. Změnou bude i sériová montáž ESP, ovšem opět pouze v Itálii.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.