Za měsíc se v Londýně ukáže speciální verze maličkého auta z Kolína s názvem Aygo Crazy. Čím je natolik šílený? Že by třeba tím, že motor se nachází posunut o pořádný kus dozadu, až za řidiče. Jen na ten nákup už nějak není místo...
Aygo Crazy už nebude tak kapesní střela jako Smart z videa v sousedním článku. Škoda, do náprsní kapsy se vám vejde jen jedno Aygo místo dvou Smartů...
Prcek dostal motor původem z Toyoty MR2, tedy otevřeného sporťáku. Jeho výkon ale nebyl dostatečný, takže přišlo na řadu turbo a finální výkon? Z motoru 1,8 rovných 200 koní. A k tomu 240 Nm točivého momentu. To při hmotnosti jen lehce nad tunu.
S takovými parametry a k tomu ideálně umístěným motorem uprostřed není divu, že zrychlení na stovku netrvá více než 6 sekund.
Z roadsteru MR2 pochází i nápravy, vše je jen upraveno do malého Aygo kabátku. O dobrou aerodynamiku se stará sada spoilerů, na silnici zase lepí kola o průměru 17 palců.
Taková malá motokára stála přibližně 3 miliony a nikde jsem se nedočetl nic o sériové výrobě. Bohužel, Crazy koncept by nahradil díru, která vznikla odchodem Clia V6...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.