Za měsíc se v Londýně ukáže speciální verze maličkého auta z Kolína s názvem Aygo Crazy. Čím je natolik šílený? Že by třeba tím, že motor se nachází posunut o pořádný kus dozadu, až za řidiče. Jen na ten nákup už nějak není místo...
Aygo Crazy už nebude tak kapesní střela jako Smart z videa v sousedním článku. Škoda, do náprsní kapsy se vám vejde jen jedno Aygo místo dvou Smartů...
Prcek dostal motor původem z Toyoty MR2, tedy otevřeného sporťáku. Jeho výkon ale nebyl dostatečný, takže přišlo na řadu turbo a finální výkon? Z motoru 1,8 rovných 200 koní. A k tomu 240 Nm točivého momentu. To při hmotnosti jen lehce nad tunu.
S takovými parametry a k tomu ideálně umístěným motorem uprostřed není divu, že zrychlení na stovku netrvá více než 6 sekund.
Z roadsteru MR2 pochází i nápravy, vše je jen upraveno do malého Aygo kabátku. O dobrou aerodynamiku se stará sada spoilerů, na silnici zase lepí kola o průměru 17 palců.
Taková malá motokára stála přibližně 3 miliony a nikde jsem se nedočetl nic o sériové výrobě. Bohužel, Crazy koncept by nahradil díru, která vznikla odchodem Clia V6...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.