I konstruktérům se občas povede nějaký přehmat a vypustí do výroby něco, co přinejmenším postrádá smysl a zabírá prostor, v horším případě to může i něco či někoho ohrožovat. Zůstaňme zatím v té první rovině, je totiž vtipnější.
Sportovní a zajímavý sedan Pontiac G8 GT, novinka letošního roku, uchvátil svými vlastnostmi mnoho amerických kolegů, motoristických žurnalistů. Jediné věci stále nemohli přijít na kloub.
Podívejte se nahoru na obrázek interiéru. Vypadá docela normálně až na jeden detail a tím je obří displej veprostřed přístrojové desky. Pokud nerozluštíte symboly, rád poradím. Jde o voltmetr palubního napětí a tlakoměr oleje.
Ano, tento displej velký jako téměř celá polovina budíků před řidičem ukazuje jen tyto nepodstatné údaje, které něco řeknou jen opravdu málokomu. Pontiac se proto rozhodl tlaku veřejnosti (či novinářů?) ustoupit. Displej zmizí. A nyní je otázka co jej nahradí.
Vrchní inženýr Al Oppenheiser prohlásil, že on má raději analogové přístroje a on sám by tam rád vyděl ty, které se objevují ve výkonných Holdenech. Aneb ukázkový příklad jak přejít z bláta do louže.
Většina časopisů říká, a já se k nim bez odporu přidám, že nejlepší by bylo pozvednout utopený displej navigace. Její sledování někde v blízkosti řadící páky je, řekl bych, krajně nebezpečné.
Máte nějaké jiné tipy co se na jakém autě „zkrátka nepovedlo“?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.