Roland Vardanega, člen dozorčí rady a výkonný Vice-President PSA Peugeot Citroen a Osamu Masuko, President Mitsubishi Motors Corporation oficiálně položili základní kámen pro výstavbu společné továrny v Rusku, ve městě Kaluga, které se nachází 180 km jihozápadně od Moskvy.
Ceremoniál položení základního kamene se odehrál za účasti guvernéra regionu Kaluga, pana Anataliho Artamonova a několika stovek hostů.
Společná továrna, která bude ze 70% vlastněna PSA Peugeot Citroen a ze 30% Mitsubishi Motors Corporation, zahájí výrobu v roce 2011; bude se jednat o vozy středního segmentu (C-segmentu) pro Peugeot a Citroen a SUV pro všechny tři značky. Tyto modely budou určeny pro ruský automobilový trh.
Roční kapacita továrny bude činit 160 000 vozů, z nichž 110 000 připadne na vozy C-segmentu a 50 000 kusů na vozy kategorie SUV. Časem může být kapacita továrny rozšířena až na 300 000 vozů ročně, aby byl pokryt očekávaný růst ruského trhu.
V továrně bude zaměstnáno okolo 3 000 lidí a společná vstupní investice od obou partnerů bude představovat 470 milionů EUR.
Didier Aleton z PSA Peugeot Citroen, dřívější ředitel tohoto ruského projektu byl jmenován generálním ředitelem této joint venture a bude se starat o dohled nad celým projektem.
Roland Vardanega při této slavnostní příležitosti uvedl: „je to startovací okamžik pro skvělou dlouhodobou spolupráci na velice slibném trhu; spolupráce je založena na sdílení nejlepších zkušeností a výrazně posílí vzájemnou efektivitu.“
Pan Osamu Masuko řekl: „tento projekt je výsledkem více než ročního intenzivního jednání a povede k ještě hlubšímu sdílení technologií, které obohatí obě automobilové skupiny.“
t.z. Mitsubishi
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.