A je to tu. Jak jsme před několika dny anoncovali, BMW připravilo koncept nového supersportu se jménem GINA Light Visionary Concept. Ostré tvary přiváží možný náznak nových vozů s bílomodrou vrtulí ve znaku.
Kus fantastična si pro nás přichystalo designerské studio BMW. Řekl bych, že to jsme tu opravdu ještě neměli. Ale pěkně od začátku.
GINA je koncept sportovního roadsteru s nádhernými a ostrými tvary. Zajímavostí je to, že jeho karoserie není tvořena jednotlivými díly jako obvykle, ale tvoří jeden celek.
Ano, karoserie je navenek opravdu jednolitá a vše zajímavé se děje uvnitř. Pod ní jsou totiž železné a karbonové výztuhy navržené přesně tak, aby poskytly co možná nejvyšší ochranu při nárazu a zároveň i tak, aby byly maximálně flexibilní. A o flexibilitu tady jde především.
Samotná karoserie totiž není plechová. Je vyrobena ze speciální „látky“, která se vyznačuje obrovskou pružností. Vše uvidíte na přiloženém videu.
Díky elektromotorům pod kapotou tak není třeba dělat speciální dveře, neboť stačí aby elektromotory otočily se železnou konstrukcí pod kapotou a látka se natáhne. Stejně je řešen třeba i přístup k motoru... nebo ke světlům.
Vidím v tom malou vzpomínku na staré dobré „mrkačky“. Normálně jsou světla skryta pod onou látkou, jak je ovšem řidič zapne, látka se rozjede a světla jsou na světě. Fantastické. Zkrátka jako oči.
Řekl bych, že video jistě stojí za zhlédnutí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.