Nissan předvedl při příležitosti návštěvy britského premiéra v továrně skicu svého nového malého SUV či, chcete-li, crossoveru. Skica říká téměř všechno a odhaluje všechny tvary i detaily... ovšem jen pokud máte dostatečně velkou představivost.
Britský premiér přislíbil továrně v Sunderlandu podporu ve výši 6,2 milionu liber (asi 200 milionů korun) za zachování a rozšíření výroby. Při této slavnostní příležitosti ukázala firma Nissan veřejnosti skicu.
Skica téměř nic neukazuje, jen úplně nejzákladnější linii budoucího crossoveru, který bude stát pod Qashqaiem, zároveň z něj bude i částečně vycházet. Oproti rodinnému vozu bude ale mnohem kratší a jeho výroba bude probíhat i ve třídveřové verzi.
Bude stát na stejné platformě jako budoucí Micra, tedy platforě A. Dá se tedy očekávat, že přímými konkurenty budou Fiat Sedici a Suzuki SX4. Detaily čekejte roku 2010 a očekává se, že svůj klon bude mít i příbuzný Renault
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.