Volkswagen ve světové premiéře představil na legendárním setkání příznivců modelů GTI u jezera Wörther 22. května 2008 upravenou závodní verzi nového VW Scirocco s výkonem 239 kW (325 koní).
O dva dny později se s tímto vozem tým legendárních pilotů zúčastnil vytrvalostního závodu - čtyřiadvacetihodinovky na okruhu Nürburgring. Tak se nové Scirocco stalo nejobletovanějším vozem na hned dvou akcích pro automobilové nadšence najednou.
Volkswagen představoval u jezera Wörther závodní verzi modelu, Scirocco GT24, ve světové premiéře. "Tento vůz nepotřebuje být řízen, aby vypadal skutečně rychle. Scirocco GT24 v modrobílé barvě je posazeno na obrovských kolech tak nízko nad povrchem dráhy, že by se pod vůz ani mezi pneumatiky a blatníky nevešla ani ruka sevřená v pěst. Přesto je tento závodní vůz nezaměnitelné Scirocco při pohledu z jakéhokoliv úhlu. Jen je proti sériové verzi ještě širší, ještě delší a stojí ještě níže silnici", říká vývojový šéf Volkswagenu, Dr Ulrich Hackenberg, který si nenechal ujít příležitost a byl jedním z pilotů ve vytrvalostním závodě v pohoří Eiffel.
Scirocco s výkonem 325 koní dále řídili další věhlasní piloti, například světový ex-šampion rally Carlos Sainz, nebo Hans-Joachim Stuck, trojnásobný vítěz závodu 24 hodin na Nürburgringu.
Shodou okolností byl "Striezel" Stuck vítězem zcela první čtyřiadvacetihodinovky, která se na okruhu Nürburgring jela v roce 1970. Nyní, po třiceti osmi letech, se závodu zúčastnilo i Scirocco GT24. To dosahuje výkonu 239 kW/325 koní z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce se 16 ventily, s přímým vstřikem benzinu do válců. Maximum točivého momentu 340 Nm je dosahováno již od 2100 otáček. O změny převodových stupňů se stará automatická převodovka se dvěma spojkami DSG - podobná je nabízena rovněž u sériové verze VW Scirocco.
Nápad na výrobu tohoto snového vozu se zrodil již v sedmdesátých letech minulého století - od té doby existuje původní model Scirocco. Úspěch tohoto dvousedadlového sportovního kupé pokračoval dále po dobu takřka 20 let, a v průběhu těchto let bylo vyrobeno více než 360000 vozů Scirocco. Nadšení zákazníků pro tento vůz se přeneslo s nezmenšenou měrou i na nový model poté, co Volkswagen představil nové Scirocco na letošním mezinárodním autosalonu v Ženevě.
Zdroj: Volkswagen
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.