Volkswagen ve světové premiéře představil na legendárním setkání příznivců modelů GTI u jezera Wörther 22. května 2008 upravenou závodní verzi nového VW Scirocco s výkonem 239 kW (325 koní).
O dva dny později se s tímto vozem tým legendárních pilotů zúčastnil vytrvalostního závodu - čtyřiadvacetihodinovky na okruhu Nürburgring. Tak se nové Scirocco stalo nejobletovanějším vozem na hned dvou akcích pro automobilové nadšence najednou.
Volkswagen představoval u jezera Wörther závodní verzi modelu, Scirocco GT24, ve světové premiéře. "Tento vůz nepotřebuje být řízen, aby vypadal skutečně rychle. Scirocco GT24 v modrobílé barvě je posazeno na obrovských kolech tak nízko nad povrchem dráhy, že by se pod vůz ani mezi pneumatiky a blatníky nevešla ani ruka sevřená v pěst. Přesto je tento závodní vůz nezaměnitelné Scirocco při pohledu z jakéhokoliv úhlu. Jen je proti sériové verzi ještě širší, ještě delší a stojí ještě níže silnici", říká vývojový šéf Volkswagenu, Dr Ulrich Hackenberg, který si nenechal ujít příležitost a byl jedním z pilotů ve vytrvalostním závodě v pohoří Eiffel.
Scirocco s výkonem 325 koní dále řídili další věhlasní piloti, například světový ex-šampion rally Carlos Sainz, nebo Hans-Joachim Stuck, trojnásobný vítěz závodu 24 hodin na Nürburgringu. Shodou okolností byl "Striezel" Stuck vítězem zcela první čtyřiadvacetihodinovky, která se na okruhu Nürburgring jela v roce 1970. Nyní, po třiceti osmi letech, se závodu zúčastnilo i Scirocco GT24. To dosahuje výkonu 239 kW/325 koní z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce se 16 ventily, s přímým vstřikem benzinu do válců. Maximum točivého momentu 340 Nm je dosahováno již od 2100 otáček. O změny převodových stupňů se stará automatická převodovka se dvěma spojkami DSG - podobná je nabízena rovněž u sériové verze VW Scirocco.
Nápad na výrobu tohoto snového vozu se zrodil již v sedmdesátých letech minulého století - od té doby existuje původní model Scirocco. Úspěch tohoto dvousedadlového sportovního kupé pokračoval dále po dobu takřka 20 let, a v průběhu těchto let bylo vyrobeno více než 360000 vozů Scirocco. Nadšení zákazníků pro tento vůz se přeneslo s nezmenšenou měrou i na nový model poté, co Volkswagen představil nové Scirocco na letošním mezinárodním autosalonu v Ženevě.
Zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.