O výsledku jednání expertní komise, která se snaží vyplodit změny v současném zákonu, především tedy v bodovém systému, jste jistě již četli nebo slyšeli. Především s jednou pasáží silně nesouhlasím. Proč?
Jednou z novinek nového zákona má být zavedení sankce za nedodržení bezpečné vzdálenosti od předjedoucího vozidla. Myšlenka jistě pěkná, vždyť právě tento faktor je jedním z nejrizikovějších na silnicích a způsobuje mnoho nehod z nedobrzdění, které sice nejsou až tak nebezpečné, ale mohou na ně „navázat“ další nehody a v důsledku to pak může dopadnout jako letos v zimě na D1...
„Expertní komise“ se tedy rozhodla, že s lepícími se řidiči je třeba skoncovat. Vymyslela proto nový bodovaný přestupek (tedy on to dosud byl přestupek taktéž, ale dokud se nestala nehoda, byl reálně nevymahatelný) a to nedodržení bezpečné vzdálenosti. Ta bude dána dvěma vteřinami a policie ji bude měřit.
Ačkoliv sám nemám rád lepící se řidiče, protože vím, že jakýkoliv zaběhnutý pes znamená reálnou možnost destrukce pozadí mého drahého vozu, jsem v tomto zásadně proti. Proč?
Pokud by auta neměla tachometry, je nevymahatelné dodržení maximální rychlosti, protože řidič by jednoduše neměl jak tuto rychlost zjistit. Jak budou řidiči zjišťovat že už jsou moc blízko, tedy dle zákona? Bude každý vůz povinně dovybaven měřičem vzdálenosti? Pak bych to pochopil, v tomto stavu je ale trestání stejným nesmyslem jako dávání pokut za rychlou jízdu cyklistům.
Navíc vzdálenost mezi vozy se v průběhu jízdy mění a pokud první vůz zpomalí, ten za ním se k němu zákonitě přiblíží, než také přešlápne z plynu na brzdu. Jistě, potom se vzdálenost opět srovná, ale to měřící přístroj nepozná.
Otázkou navíc zůstává kde se bude přesně vzdálenost měřit. Body budou udělovány jen mimo město, ale co pokuty? Pokud budou i ve městě, máme se na co těšit. Poté, co začaly magistráty místo stromů sázet radary, dočkali bychom se dalšího výhodného byznysu – fotobuněk měřících vzdálenost.
A co Vy na to?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.