Známá organizace EuroNCAP v nedávné době otestovala několik nedávno představených vozů. Některé výsledky nám již představily samotné automobilky ve svých tskových zprávách, teď je tedy čas podívat se i na ty ostatní.
Začněme od těch nejmenších.
Maličký Hyundai i10 si v testech vysloužil poměrně slušné hodnocení a to i přesto, že byl při nárazu zjištěn enormní tlak na řidičův hrudník. Další hodnocení bylo pěkné a proto má za čelní náraz 10 a za boční 15 bodů. Připomínač pásů stačil na jediný bod. Sumárně tedy čtyři hvězdičky. Velmi slušný výsledek si automobilka může připsat za ochranu dětí, 37 bodů, i za ochranu chodců, 21 bodíků.
Dalším nabouraným prckem byl Seat Ibiza, s jehož výsledkem nás seznámila sama automobilka v tomto článku. Získal pět hvězdiček.
Z větších aut bylo testováno Audi A4. I to dosáhlo výborného výsledku a to téměř bez výtek. 14 bodů za čelní náraz, 16 za boční, po dvou za připomínač i náraz na kůl, to je výsledek nejnovějšího počinu automobilky z Ingolstadtu. I ochranu dětí je třeba komentovat spíše v superlativech, 41 bodů. O něco hůř je na tom potom ochrana chodců se 14 body. Pět hvězdiček je v této třídě již standardem.
Testů se účastnila Škoda Superb a oficiální text k jejím pěti hvězdičkám naleznete zde.
Z menších MPV se do testu dostal Citroen Berlingo. Za čelní a boční náraz si vysloužil 12 a 15 bodů, což s jedním za připomínač pásů dává dohromady čtyři hvězdičky. Docela dobře dopadly i děti, za jejich ochranu si výrobce vysloužil 39 bodíků. Chodci dopadli nejhůře, jejich vzájemná srážka totiž byla vyhodnocena jen deseti body.
Dodávka Volkswagen Transporter 5. generace dopadla také slušně. její čtyři hvězdičky se skládaly z jedenácti bodů za čelní a šestnácti bodů za boční náraz. Připomínače pásů se nekonají. Děti jsou chráněny příjemnými čtyřiceti body, zato chodci dostali na frak – jen tři body, to je žalostně málo.
Posledním do party je Ford Kuga. Za náraz dostal pět hvězdiček, přičemž o dvou bodech k nim dopomohly připomínače pásů a náraz na kůl, 13 bodů je za čelní a 16 za boční náraz. Dětské sedačky si vysloužily 38 bodů a také chodci se mohou radovat ze dvaceti bodů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.