Známá organizace EuroNCAP v nedávné době otestovala několik nedávno představených vozů. Některé výsledky nám již představily samotné automobilky ve svých tskových zprávách, teď je tedy čas podívat se i na ty ostatní.
Začněme od těch nejmenších.
Maličký Hyundai i10 si v testech vysloužil poměrně slušné hodnocení a to i přesto, že byl při nárazu zjištěn enormní tlak na řidičův hrudník. Další hodnocení bylo pěkné a proto má za čelní náraz 10 a za boční 15 bodů. Připomínač pásů stačil na jediný bod. Sumárně tedy čtyři hvězdičky. Velmi slušný výsledek si automobilka může připsat za ochranu dětí, 37 bodů, i za ochranu chodců, 21 bodíků.
Dalším nabouraným prckem byl Seat Ibiza, s jehož výsledkem nás seznámila sama automobilka v tomto článku. Získal pět hvězdiček.
Z větších aut bylo testováno Audi A4. I to dosáhlo výborného výsledku a to téměř bez výtek. 14 bodů za čelní náraz, 16 za boční, po dvou za připomínač i náraz na kůl, to je výsledek nejnovějšího počinu automobilky z Ingolstadtu. I ochranu dětí je třeba komentovat spíše v superlativech, 41 bodů. O něco hůř je na tom potom ochrana chodců se 14 body. Pět hvězdiček je v této třídě již standardem.
Testů se účastnila Škoda Superb a oficiální text k jejím pěti hvězdičkám naleznete zde.
Z menších MPV se do testu dostal Citroen Berlingo. Za čelní a boční náraz si vysloužil 12 a 15 bodů, což s jedním za připomínač pásů dává dohromady čtyři hvězdičky. Docela dobře dopadly i děti, za jejich ochranu si výrobce vysloužil 39 bodíků. Chodci dopadli nejhůře, jejich vzájemná srážka totiž byla vyhodnocena jen deseti body.
Dodávka Volkswagen Transporter 5. generace dopadla také slušně. její čtyři hvězdičky se skládaly z jedenácti bodů za čelní a šestnácti bodů za boční náraz. Připomínače pásů se nekonají. Děti jsou chráněny příjemnými čtyřiceti body, zato chodci dostali na frak – jen tři body, to je žalostně málo.
Posledním do party je Ford Kuga. Za náraz dostal pět hvězdiček, přičemž o dvou bodech k nim dopomohly připomínače pásů a náraz na kůl, 13 bodů je za čelní a 16 za boční náraz. Dětské sedačky si vysloužily 38 bodů a také chodci se mohou radovat ze dvaceti bodů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).