Známá organizace EuroNCAP v nedávné době otestovala několik nedávno představených vozů. Některé výsledky nám již představily samotné automobilky ve svých tskových zprávách, teď je tedy čas podívat se i na ty ostatní.
Začněme od těch nejmenších.
Maličký Hyundai i10 si v testech vysloužil poměrně slušné hodnocení a to i přesto, že byl při nárazu zjištěn enormní tlak na řidičův hrudník. Další hodnocení bylo pěkné a proto má za čelní náraz 10 a za boční 15 bodů. Připomínač pásů stačil na jediný bod. Sumárně tedy čtyři hvězdičky. Velmi slušný výsledek si automobilka může připsat za ochranu dětí, 37 bodů, i za ochranu chodců, 21 bodíků.
Dalším nabouraným prckem byl Seat Ibiza, s jehož výsledkem nás seznámila sama automobilka v tomto článku. Získal pět hvězdiček.
Z větších aut bylo testováno Audi A4. I to dosáhlo výborného výsledku a to téměř bez výtek. 14 bodů za čelní náraz, 16 za boční, po dvou za připomínač i náraz na kůl, to je výsledek nejnovějšího počinu automobilky z Ingolstadtu. I ochranu dětí je třeba komentovat spíše v superlativech, 41 bodů. O něco hůř je na tom potom ochrana chodců se 14 body. Pět hvězdiček je v této třídě již standardem.
Testů se účastnila Škoda Superb a oficiální text k jejím pěti hvězdičkám naleznete zde.
Z menších MPV se do testu dostal Citroen Berlingo. Za čelní a boční náraz si vysloužil 12 a 15 bodů, což s jedním za připomínač pásů dává dohromady čtyři hvězdičky. Docela dobře dopadly i děti, za jejich ochranu si výrobce vysloužil 39 bodíků. Chodci dopadli nejhůře, jejich vzájemná srážka totiž byla vyhodnocena jen deseti body.
Dodávka Volkswagen Transporter 5. generace dopadla také slušně. její čtyři hvězdičky se skládaly z jedenácti bodů za čelní a šestnácti bodů za boční náraz. Připomínače pásů se nekonají. Děti jsou chráněny příjemnými čtyřiceti body, zato chodci dostali na frak – jen tři body, to je žalostně málo.
Posledním do party je Ford Kuga. Za náraz dostal pět hvězdiček, přičemž o dvou bodech k nim dopomohly připomínače pásů a náraz na kůl, 13 bodů je za čelní a 16 za boční náraz. Dětské sedačky si vysloužily 38 bodů a také chodci se mohou radovat ze dvaceti bodů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.