Jednodílná mřížka chladiče v čelní masce nejnovějších vozů Audi z Ingolstadtu je rozhodně jedním z nejzajímavějších detailů, kterých si pozorovatel na vozech Audi všimne. Známý úpravce vozů Audi, firma ABT Sportsline, tedy právě k tomuto detailu upřela svou pozornost
a pro sportovně laděné modely ABT Audi AS4, AS5, AS7 a AS3 nabízí tuningovou verzi přední masky, která naplňuje filozofii tohoto předního tunera vozů koncernu Volkswagen: Optický dojem musí podporovat sebevědomí a dynamický vzhled upravených vozů. A přesně tohoto se ABTu s novou přední maskou podařilo dosáhnout. Nepřehlédnutelných je pět masivních vertikálních žeber v mříčce masky, které dávají vozům AS4, AS5, AS7 a AS3 ještě výraznější vzhled a zdůrazňují charakter těchto sportovních vozů, upravených v německém Kemptenu. Výrazná žebra navazují na linie přední masky ABT a perfektně ladí se sportovním designem vozu. Nová mřížka je vyrobena z kvalitních plastů ABS a masku lze objednat buď přímo u firmy ABT Sportsline a jejích partnerů za zhruba 380 euro.
Samozřejmě tato maska ABT je použitelná u všech sériových provedení vozů Audi A3, A4, A5 a Q7. Perfektního výsledku je dosaženo především u vozů AS4/AS5 a jejich sériových verzí A4/A5: zde je nabízen upravený celý přední nárazník ABT, který dává sedanu i kupé další nádech sportovnosti. Zdroj: ABT Sportsline
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.