Nová Škoda Superb získala v nezávislých nárazových testech organizace Euro-NCAP pět hvězdiček, což představuje maximální možné hodnocení. K tomuto vynikajícímu výsledku přispěl i kolenní airbag. Euro-NCAP v komentáři k vozu Škoda Superb mimo jiné zdůrazňuje výbornou ochranu kolen a stehen pasažérů.
Superb dosáhl maximálního možného hodnocení také v simulaci bočního nárazu a nárazu na kůl. Získal tak 35 bodů za ochranu dospělých a 40 bodů za ochranu dětí. Na vysoké úrovni je také ochrana chodců při případném střetu s vozidlem.
„Nový Superb byl vyvíjen s ohledem na maximální bezpečnost pasažérů. Jsem rád, že výsledky nezávislého testu Euro-NCAP potvrzují naši snahu vyrobit vůz na špičkové úrovni nejen z hlediska vysoké funkčnosti a uživatelského komfortu, ale také bezpečnosti vozu, která je pro zákazníka klíčová,“ řekl Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.
Cena základní verze modelu Superb v ČR je 599.900.- Kč. Zahrnuje sedm airbagů a další bezpečnostní prvky na nejvyšší úrovni, jako např. novou generaci karoserie tužší konstrukce či přední sedadla optimalizovaná pro ochranu proti poranění krční páteře při zadním nárazu (tzv. whiplash). Na přání je dodávána nadstandardní výbava, k níž patří mj. další dva airbagy či systém adaptivních předních světlometů.
Tisková zpráva: Škoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.