Známý tuner Edo Competition si tentokrát vzal do parády jednu z nejnovějších model supersportovních vozů, Ferrari Enzo. Podívejme se, jak se mu podařilo vylepšit výkonové parametry Enza i jeho vzhled.
Šestilitrový vidlicový dvanáctiválec má atmosférické plnění, ale díky úpravám na výfukovém potrubí a použití nízkoodporových katalyzátorů jeho výkon v 8200 otáčkách dosahuje nově hodnoty 700 koní (514 kW), maximum točivého momentu vrcholí v 5800 otáčkách hodnotou 715 Nm. Použity jsou nové výfukové svody, podobné svodům z Ferrari FXX, upraven bylo sací potrubí, osazeny vysokopropustné vzduchové filtry, překalibrováno bylo nastavení elektronické řídící jednotky ECU.
Upravena byla také škrticí klapka, která dostala nastavitelný a dálkově ovladatelný motýlkový ventil, nové jsou koncovky výfuku a tlačítkem lze ovládat i zvuk, který výfuk produkuje.
Zajímavé jsou výkonové parametry upraveného Enza - maxiumální rychlost přesahuje 370 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 3,5 sekundy, na dvoustovce je Enzo za 9,5 sekundy a třístovky dosáhne za rovných 22 sekund.
Kola vozu lze nalakovat do barvy, kterou si zvolí zákazník. Disky kol jsou vyrobeny ze speciálních slitin s nízkou hmotností. Přední kola mají rozměr 10J x 19 palců, s pneumatikami 265/35 ZR 19. Pro zadní nápravu jsou použita kola 13Jx20 palců s pneumatikami 335/30 ZR 20. Pneumatiky jsou dodávány firmou Michelin.
Ve voze je použit systém kontroly tlaku v pneumatikách; tento tlak je zobrazován spolu s teplotou pneumatik samostatně pro každém kolo na palubním displeji. Upraven byl i sportovní podvozek - nastavitelný je nejen útlum tlumičků, ale i jejich tuhost podobně, jako u vozu FIA GT MC12. Zachována je přitom funkce integrovaného zvedáku vozu. Vůz dostal i výkonnější a odolnější spojku, která je extrémně lehká. Na výběr je ze dvou třecích směsí - strada a pista. Nová je rovněž řídící jednotka řazení, která dosahuje stejných řadicích časů jako u Ferrari FXX.
Zdroj: Edo Competition
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).