Edo Competition Ferrari Enzo

Jan Fiala, 27. května 2008, 20:35 Google+

Známý tuner Edo Competition si tentokrát vzal do parády jednu z nejnovějších model supersportovních vozů, Ferrari Enzo. Podívejme se, jak se mu podařilo vylepšit výkonové parametry Enza i jeho vzhled.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enzo

Enzo | foto: Edo competition

Sdílejte článek

Šestilitrový vidlicový dvanáctiválec má atmosférické plnění, ale díky úpravám na výfukovém potrubí a použití nízkoodporových katalyzátorů jeho výkon v 8200 otáčkách dosahuje nově hodnoty 700 koní (514 kW), maximum točivého momentu vrcholí v 5800 otáčkách hodnotou 715 Nm. Použity jsou nové výfukové svody, podobné svodům z Ferrari FXX, upraven bylo sací potrubí, osazeny vysokopropustné vzduchové filtry, překalibrováno bylo nastavení elektronické řídící jednotky ECU.

Upravena byla také škrticí klapka, která dostala nastavitelný a dálkově ovladatelný motýlkový ventil, nové jsou koncovky výfuku a tlačítkem lze ovládat i zvuk, který výfuk produkuje.

Zajímavé jsou výkonové parametry upraveného Enza - maxiumální rychlost přesahuje 370 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 3,5 sekundy, na dvoustovce je Enzo za 9,5 sekundy a třístovky dosáhne za rovných 22 sekund.

Kola vozu lze nalakovat do barvy, kterou si zvolí zákazník. Disky kol jsou vyrobeny ze speciálních slitin s nízkou hmotností. Přední kola mají rozměr 10J x 19 palců, s pneumatikami 265/35 ZR 19. Pro zadní nápravu jsou použita kola 13Jx20 palců s pneumatikami 335/30 ZR 20. Pneumatiky jsou dodávány firmou Michelin.

Ve voze je použit systém kontroly tlaku v pneumatikách; tento tlak je zobrazován spolu s teplotou pneumatik samostatně pro každém kolo na palubním displeji.  Upraven byl i sportovní podvozek  - nastavitelný je nejen útlum tlumičků, ale i jejich tuhost podobně, jako u vozu FIA GT MC12. Zachována je přitom funkce integrovaného zvedáku vozu.
   
Vůz dostal i výkonnější a odolnější spojku, která je extrémně lehká. Na výběr je ze dvou třecích směsí - strada a pista. Nová je rovněž řídící jednotka řazení, která dosahuje stejných řadicích časů jako u Ferrari FXX.

Zdroj: Edo Competition

Vytisknout

Diskuze: Edo Competition Ferrari Enzo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

VW Užitkové vozy nabízí speciální slevy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud