V předminulém týdnu zvítězila Škoda Auto v tendru, vyhlášeném ministerstvem vnitra pro dodávku nových vozů Policii České republiky. Podobné tendry a výběrová řízení ale probíhají i v jiných státech Evropy - například nedávno na Slovensku a nyní i ve Velké Británii.
A právě tam část vozů dodá automobilka Peugeot. Narozdíl od českých policistů, kteří trvají na benzinových vozech, se ale britští spokojí i s dieselovými auty, a v tendru tak uspěl model Peugeot 308 HDi. První policejní vozy Peugeot 308 se dostanou do služby již v průběhu tohoto měsíce, a pod jejich kapotou bude dieselový čtyřválec 1.6 HDi s výkonem 90 koní. Takový vůz je pro lehké patroly ideální - má spotřebu nafty jen 4,5 litru na 100 kilometrů, což znamená emise oxidu uhličitého 120 g/km.
Díky takto nízkým emisím CO2 je Peugeot 308 1.6 HDi 90k jedním z nejekologičtějších dieselových vozů, které kdy britská policie používala. Do vozu se pohodlně vejde až 5 osob, a vůz přitom zrychlí z klidu na 100 km/h za 12,8 sekundy - to naprosto postačuje pro rutinní službu.
Jak je vidět na přiložených fotografiích, je barevné schema, využívající modrou a žlutou barvu poměrně populární, narozdíl od českých vozů však je základem britských policejních Peugeotů bílá barva. Policejní Peugeot 308 je samozřejmě mírně upraven tak, aby sloužil ke svému účelu - na střeše je majáček se sirénou, ve voze počítač s připojením do centrální databáze, v náraznících jsou světla s LED diodami. Dalšími policejními vozy se stanou modely Peugeot 308 SW - jen co se dostanou do běžné produkce.
Model Peugeot 308 se tak stává ve službách britské policie následníkem úspěšného modelu Peugeot 307.
Zdroj: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.