Otevřený kokpit, motor s výkonem přes 220 kW (300 koní) a mnoho technologií, zapůjčených z motoristického sportu - to je ve zkratce koncept Audi TT clubsport quattro. Audi představilo aktualizovanou verzi tohoto vozu v rámci Wörthersee Tour, velkého setkání fanoušků značek Audi a VW v rakouském městě Reifnitz, které se konalo od 21. do 25. května.
Audi TT clubsport quattro má extrémně nízké přední sklo. Přední A-sloupky jsou snadno přehlédnutelné, a přechod mezi předním sklem a bočními skly je vizuálně obtížně postřehnutelný. Namísto výbavy pro upevnění odnímatelné střechy jsou za předními sedadly dva o oblouky, jak se na speedster sluší. Vůz je lakován v šedé barvě Suzuka Gray s perleťovým efektem.
Přední části vozu dominuje obrovská přední maska s jednodílnou mřížkou chladiče. Pod předními světlomety jsou použita světla pro denní svícení z LED diod, a pod nimi najdeme velké otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám, kryté horizontálně rozdělenými černými mřížkami.Nenápadné křídlo na odtokové hraně zadního kufru optimalizuje přítlačnou sílu na zadní nápravě. Při pohledu z boku nelze přehlédnout obrovská leštěná kola z lehkých slitin 9x19 palců s pnaumatikami o rozměru 255/35 R19. Rozchod se proti sériovému provedení Audi TT zvětšil o 66 milimetrů. Zadní nárazník je navržen jako difuzér. Horizontální stříbrný díl mezi koncovkami výfuku v zadním nárazníku pak opticky vůz ještě rozšiřuje.
Výrazným prvkem interiéru Audi TT clubsport quattro je oranžová barva,. V této barvě je kůže, použitá na středovém panelu, kapličce přístrojů, zadní straně opěradel předních sedaček a na loketních opěrkách v předních dveřích. To skvěle kontrastuje s černou kůží, použitou ve zbytku interiéru. Přístroje jsou podkresleny oranžovou a bílou barvou.
Audi TT clubsport quattro je pravým sportovním vozem, který si mnohé technologie vypůjčil přímo z oblasti motoristického sportu. Vysoký výkon je dosahován známým motorem 2.0 TFSI, což je přeplňovaný benzinový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců. Přestože tento motor je obvykle naladěn na výkon 200 koní, tentokrát se inženýrům Audi podařilo prolomit výkonovou hranici 300 koní. Pomáhá tomu i modifikovaný výfukový systém s nižším odporem, který produkuje hluboký závodní zvuk, jenž se line ze dvou oválných koncovek.
Dvoulitrový motor přenáší svůj výkon na kola prostřednictvím automatické převodovky S tronic. Ta disponuje dvěma spojkami, a tak jsou změny převodových stupňů prováděny extrémně rychle a bez přerušení dodávky točivého momentu. řidič může řazení ovlivnit rovněž manuálně buď pomocí řadicí páky, nebo pádly pod volantem; zvolit však lze samozřejmě i pélně automatický režim. Poháněna jsou permanentně všechna čtyři kola.
Výkonný brzdový systém z nového Audi TTS nabízí dostatek brzdného výkonu. Ten je zaručen díky ventilovaným diskům o průměru 340 milimetrů pro přední nápravu a 310 milimetrů na zadní nápravě.
Zdroj: Audi