Audi TT Clubsport Quattro

Jan Fiala, 26. května 2008, 15:30 Google+

Audi TT clubsport quattro je zajímavým továrním konceptem, který představuje automobil s otevřenou střechou a výkonem přes 300 koní. Audi jej představuje při příležitosti Wörthersee Tour. Audi TT Clubsport má karoserii jako speedster, s akcentem na dynamické linie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TT Clubsport Quattro

TT Clubsport Quattro | foto: Audi

Sdílejte článek

Otevřený kokpit, motor s výkonem přes 220 kW (300 koní) a mnoho technologií, zapůjčených z motoristického sportu - to je ve zkratce koncept Audi TT clubsport quattro. Audi představilo aktualizovanou verzi tohoto vozu v rámci Wörthersee Tour, velkého setkání fanoušků značek Audi a VW v rakouském městě Reifnitz, které se konalo od 21. do 25. května.

Audi TT clubsport quattro má extrémně nízké přední sklo. Přední A-sloupky jsou snadno přehlédnutelné, a přechod mezi předním sklem a bočními skly je vizuálně obtížně postřehnutelný. Namísto výbavy pro upevnění odnímatelné střechy jsou za předními sedadly dva o oblouky, jak se na speedster sluší. Vůz je lakován v šedé barvě Suzuka Gray s perleťovým efektem.

Přední části vozu dominuje obrovská přední maska s jednodílnou mřížkou chladiče. Pod předními světlomety jsou použita světla pro denní svícení z LED diod, a pod nimi najdeme velké otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám, kryté horizontálně rozdělenými černými mřížkami.Nenápadné křídlo na odtokové hraně zadního kufru optimalizuje přítlačnou sílu na zadní nápravě. Při pohledu z boku nelze přehlédnout obrovská leštěná kola z lehkých slitin 9x19 palců s pnaumatikami o rozměru 255/35 R19. Rozchod se proti sériovému provedení Audi TT zvětšil o 66 milimetrů. Zadní nárazník je navržen jako difuzér. Horizontální stříbrný díl mezi koncovkami výfuku v zadním nárazníku pak opticky vůz ještě rozšiřuje.

Výrazným prvkem interiéru Audi TT clubsport quattro je oranžová barva,. V této barvě je kůže, použitá na středovém panelu, kapličce přístrojů, zadní straně opěradel předních sedaček a na loketních opěrkách v předních dveřích. To skvěle kontrastuje s černou kůží, použitou ve zbytku interiéru. Přístroje jsou podkresleny oranžovou a bílou barvou.

Audi TT clubsport quattro je pravým sportovním vozem, který si mnohé technologie vypůjčil přímo z oblasti motoristického sportu. Vysoký výkon je dosahován známým motorem 2.0 TFSI, což je přeplňovaný benzinový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců. Přestože tento motor je obvykle naladěn na výkon 200 koní, tentokrát se inženýrům Audi podařilo prolomit výkonovou hranici 300 koní. Pomáhá tomu i modifikovaný výfukový systém s nižším odporem, který produkuje hluboký závodní zvuk, jenž se line ze dvou oválných koncovek.

Dvoulitrový motor přenáší svůj výkon na kola prostřednictvím automatické převodovky S tronic. Ta disponuje dvěma spojkami, a tak jsou změny převodových stupňů prováděny extrémně rychle a bez přerušení dodávky točivého momentu. řidič může řazení ovlivnit rovněž manuálně buď pomocí řadicí páky, nebo pádly pod volantem; zvolit však lze samozřejmě i pélně automatický režim. Poháněna jsou permanentně všechna čtyři kola.

Výkonný brzdový systém z nového Audi TTS nabízí dostatek brzdného výkonu. Ten je zaručen díky ventilovaným diskům o průměru 340 milimetrů pro přední nápravu a 310 milimetrů na zadní nápravě.

Zdroj: Audi

Vytisknout

Diskuze: Audi TT Clubsport Quattro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na letošní sestřih nehod a dalších nezdarů z legendárního Nürburgringu

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Zima přišla, Das WeltAuto je připraveno

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Kde jsou v Evropě povinné zimní pneumatiky? Stručný přehled a důležité právní předpisy

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

1 z 9 aut v České republice má stočené kilometry. Co ještě ukázal průzkum?

Kia Stinger GT v bílé barvě míří na evropské trhy.

Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Mercedes-AMG S63 E Performance

Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

reklama

Doporučujeme

Bridgestone

Bridgestone otevřel v Boru logistické centrum

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

  2. Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

  3. Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

  4. Nový Volkswagen ID.3 na skicách

  5. Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

  6. Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud