Audi TT Clubsport Quattro

Jan Fiala, 26. května 2008, 15:30 Google+

Audi TT clubsport quattro je zajímavým továrním konceptem, který představuje automobil s otevřenou střechou a výkonem přes 300 koní. Audi jej představuje při příležitosti Wörthersee Tour. Audi TT Clubsport má karoserii jako speedster, s akcentem na dynamické linie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TT Clubsport Quattro

TT Clubsport Quattro | foto: Audi

Sdílejte článek

Otevřený kokpit, motor s výkonem přes 220 kW (300 koní) a mnoho technologií, zapůjčených z motoristického sportu - to je ve zkratce koncept Audi TT clubsport quattro. Audi představilo aktualizovanou verzi tohoto vozu v rámci Wörthersee Tour, velkého setkání fanoušků značek Audi a VW v rakouském městě Reifnitz, které se konalo od 21. do 25. května.

Audi TT clubsport quattro má extrémně nízké přední sklo. Přední A-sloupky jsou snadno přehlédnutelné, a přechod mezi předním sklem a bočními skly je vizuálně obtížně postřehnutelný. Namísto výbavy pro upevnění odnímatelné střechy jsou za předními sedadly dva o oblouky, jak se na speedster sluší. Vůz je lakován v šedé barvě Suzuka Gray s perleťovým efektem.

Přední části vozu dominuje obrovská přední maska s jednodílnou mřížkou chladiče. Pod předními světlomety jsou použita světla pro denní svícení z LED diod, a pod nimi najdeme velké otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám, kryté horizontálně rozdělenými černými mřížkami.Nenápadné křídlo na odtokové hraně zadního kufru optimalizuje přítlačnou sílu na zadní nápravě. Při pohledu z boku nelze přehlédnout obrovská leštěná kola z lehkých slitin 9x19 palců s pnaumatikami o rozměru 255/35 R19. Rozchod se proti sériovému provedení Audi TT zvětšil o 66 milimetrů. Zadní nárazník je navržen jako difuzér. Horizontální stříbrný díl mezi koncovkami výfuku v zadním nárazníku pak opticky vůz ještě rozšiřuje.

Výrazným prvkem interiéru Audi TT clubsport quattro je oranžová barva,. V této barvě je kůže, použitá na středovém panelu, kapličce přístrojů, zadní straně opěradel předních sedaček a na loketních opěrkách v předních dveřích. To skvěle kontrastuje s černou kůží, použitou ve zbytku interiéru. Přístroje jsou podkresleny oranžovou a bílou barvou.

Audi TT clubsport quattro je pravým sportovním vozem, který si mnohé technologie vypůjčil přímo z oblasti motoristického sportu. Vysoký výkon je dosahován známým motorem 2.0 TFSI, což je přeplňovaný benzinový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců. Přestože tento motor je obvykle naladěn na výkon 200 koní, tentokrát se inženýrům Audi podařilo prolomit výkonovou hranici 300 koní. Pomáhá tomu i modifikovaný výfukový systém s nižším odporem, který produkuje hluboký závodní zvuk, jenž se line ze dvou oválných koncovek.

Dvoulitrový motor přenáší svůj výkon na kola prostřednictvím automatické převodovky S tronic. Ta disponuje dvěma spojkami, a tak jsou změny převodových stupňů prováděny extrémně rychle a bez přerušení dodávky točivého momentu. řidič může řazení ovlivnit rovněž manuálně buď pomocí řadicí páky, nebo pádly pod volantem; zvolit však lze samozřejmě i pélně automatický režim. Poháněna jsou permanentně všechna čtyři kola.

Výkonný brzdový systém z nového Audi TTS nabízí dostatek brzdného výkonu. Ten je zaručen díky ventilovaným diskům o průměru 340 milimetrů pro přední nápravu a 310 milimetrů na zadní nápravě.

Zdroj: Audi

Vytisknout

Diskuze: Audi TT Clubsport Quattro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Bridgestone

Bridgestone otevřel v Boru logistické centrum

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud