Audi TT Clubsport Quattro

TT Clubsport Quattro
TT Clubsport Quattro, foto: Audi
Jan Fiala 26. května 2008 15:30
Sdílej:

Audi TT clubsport quattro je zajímavým továrním konceptem, který představuje automobil s otevřenou střechou a výkonem přes 300 koní. Audi jej představuje při příležitosti Wörthersee Tour. Audi TT Clubsport má karoserii jako speedster, s akcentem na dynamické linie.

Otevřený kokpit, motor s výkonem přes 220 kW (300 koní) a mnoho technologií, zapůjčených z motoristického sportu - to je ve zkratce koncept Audi TT clubsport quattro. Audi představilo aktualizovanou verzi tohoto vozu v rámci Wörthersee Tour, velkého setkání fanoušků značek Audi a VW v rakouském městě Reifnitz, které se konalo od 21. do 25. května.

Audi TT clubsport quattro má extrémně nízké přední sklo. Přední A-sloupky jsou snadno přehlédnutelné, a přechod mezi předním sklem a bočními skly je vizuálně obtížně postřehnutelný. Namísto výbavy pro upevnění odnímatelné střechy jsou za předními sedadly dva o oblouky, jak se na speedster sluší. Vůz je lakován v šedé barvě Suzuka Gray s perleťovým efektem.

Přední části vozu dominuje obrovská přední maska s jednodílnou mřížkou chladiče. Pod předními světlomety jsou použita světla pro denní svícení z LED diod, a pod nimi najdeme velké otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám, kryté horizontálně rozdělenými černými mřížkami.Nenápadné křídlo na odtokové hraně zadního kufru optimalizuje přítlačnou sílu na zadní nápravě. Při pohledu z boku nelze přehlédnout obrovská leštěná kola z lehkých slitin 9x19 palců s pnaumatikami o rozměru 255/35 R19. Rozchod se proti sériovému provedení Audi TT zvětšil o 66 milimetrů. Zadní nárazník je navržen jako difuzér. Horizontální stříbrný díl mezi koncovkami výfuku v zadním nárazníku pak opticky vůz ještě rozšiřuje.

Výrazným prvkem interiéru Audi TT clubsport quattro je oranžová barva,. V této barvě je kůže, použitá na středovém panelu, kapličce přístrojů, zadní straně opěradel předních sedaček a na loketních opěrkách v předních dveřích. To skvěle kontrastuje s černou kůží, použitou ve zbytku interiéru. Přístroje jsou podkresleny oranžovou a bílou barvou.

Audi TT clubsport quattro je pravým sportovním vozem, který si mnohé technologie vypůjčil přímo z oblasti motoristického sportu. Vysoký výkon je dosahován známým motorem 2.0 TFSI, což je přeplňovaný benzinový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců. Přestože tento motor je obvykle naladěn na výkon 200 koní, tentokrát se inženýrům Audi podařilo prolomit výkonovou hranici 300 koní. Pomáhá tomu i modifikovaný výfukový systém s nižším odporem, který produkuje hluboký závodní zvuk, jenž se line ze dvou oválných koncovek.

Dvoulitrový motor přenáší svůj výkon na kola prostřednictvím automatické převodovky S tronic. Ta disponuje dvěma spojkami, a tak jsou změny převodových stupňů prováděny extrémně rychle a bez přerušení dodávky točivého momentu. řidič může řazení ovlivnit rovněž manuálně buď pomocí řadicí páky, nebo pádly pod volantem; zvolit však lze samozřejmě i pélně automatický režim. Poháněna jsou permanentně všechna čtyři kola.

Výkonný brzdový systém z nového Audi TTS nabízí dostatek brzdného výkonu. Ten je zaručen díky ventilovaným diskům o průměru 340 milimetrů pro přední nápravu a 310 milimetrů na zadní nápravě.

Zdroj: Audi

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.