Audi TT clubsport quattro je zajímavým továrním konceptem, který představuje automobil s otevřenou střechou a výkonem přes 300 koní. Audi jej představuje při příležitosti Wörthersee Tour. Audi TT Clubsport má karoserii jako speedster, s akcentem na dynamické linie.
Otevřený kokpit, motor s výkonem přes 220 kW (300 koní) a mnoho technologií, zapůjčených z motoristického sportu - to je ve zkratce koncept Audi TT clubsport quattro. Audi představilo aktualizovanou verzi tohoto vozu v rámci Wörthersee Tour, velkého setkání fanoušků značek Audi a VW v rakouském městě Reifnitz, které se konalo od 21. do 25. května.
Audi TT clubsport quattro má extrémně nízké přední sklo. Přední A-sloupky jsou snadno přehlédnutelné, a přechod mezi předním sklem a bočními skly je vizuálně obtížně postřehnutelný. Namísto výbavy pro upevnění odnímatelné střechy jsou za předními sedadly dva o oblouky, jak se na speedster sluší. Vůz je lakován v šedé barvě Suzuka Gray s perleťovým efektem.
Přední části vozu dominuje obrovská přední maska s jednodílnou mřížkou chladiče. Pod předními světlomety jsou použita světla pro denní svícení z LED diod, a pod nimi najdeme velké otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám, kryté horizontálně rozdělenými černými mřížkami.Nenápadné křídlo na odtokové hraně zadního kufru optimalizuje přítlačnou sílu na zadní nápravě. Při pohledu z boku nelze přehlédnout obrovská leštěná kola z lehkých slitin 9x19 palců s pnaumatikami o rozměru 255/35 R19. Rozchod se proti sériovému provedení Audi TT zvětšil o 66 milimetrů. Zadní nárazník je navržen jako difuzér. Horizontální stříbrný díl mezi koncovkami výfuku v zadním nárazníku pak opticky vůz ještě rozšiřuje.
Výrazným prvkem interiéru Audi TT clubsport quattro je oranžová barva,. V této barvě je kůže, použitá na středovém panelu, kapličce přístrojů, zadní straně opěradel předních sedaček a na loketních opěrkách v předních dveřích. To skvěle kontrastuje s černou kůží, použitou ve zbytku interiéru. Přístroje jsou podkresleny oranžovou a bílou barvou.
Audi TT clubsport quattro je pravým sportovním vozem, který si mnohé technologie vypůjčil přímo z oblasti motoristického sportu. Vysoký výkon je dosahován známým motorem 2.0 TFSI, což je přeplňovaný benzinový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válců. Přestože tento motor je obvykle naladěn na výkon 200 koní, tentokrát se inženýrům Audi podařilo prolomit výkonovou hranici 300 koní. Pomáhá tomu i modifikovaný výfukový systém s nižším odporem, který produkuje hluboký závodní zvuk, jenž se line ze dvou oválných koncovek.
Dvoulitrový motor přenáší svůj výkon na kola prostřednictvím automatické převodovky S tronic. Ta disponuje dvěma spojkami, a tak jsou změny převodových stupňů prováděny extrémně rychle a bez přerušení dodávky točivého momentu. řidič může řazení ovlivnit rovněž manuálně buď pomocí řadicí páky, nebo pádly pod volantem; zvolit však lze samozřejmě i pélně automatický režim. Poháněna jsou permanentně všechna čtyři kola.
Výkonný brzdový systém z nového Audi TTS nabízí dostatek brzdného výkonu. Ten je zaručen díky ventilovaným diskům o průměru 340 milimetrů pro přední nápravu a 310 milimetrů na zadní nápravě.
Zdroj: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.